Iron Man

Gvozdeni čovek

Podatak da korporacija Marvel Entertainment poseduje galeriju od nekih 5.000 likova, je zaista fascinantan. Strip pod nazivom ''Iron Man" pojavio se još u aprilu, 1963. godine. Tvorci ovog veoma popularnog stripa (Stan Lee, Larry Lieber, Don Heck i Jack Kirby) inspiraciju da kreiraju takav lik, delimično su pronašli u ekscentričnom multi-milijarderu, Amerikancu, Howard Hughesu. Tako je nastao Tony Stark, bogati i glamurozni mladi čovek, pritom jako zanimljiv i izuzetno inteligentan. Njegova obična (ljudska) strana, vidi se iz činjenice da on ima slabo srce, znači da ipak nije savršen. Vrlo brzo dostigao je popularnost kako u USA, tako i u ostatku sveta, pa je bio logičan sledeći korak: prebacivanje priče iz stripa na filmsko platno. Poslednja verzija, napravljena je 2008. koju režira Jon Favreau (aktivan i kao glumac) oslanjajući se na priču iz stripa, kao i na adaptaciju scenarija (kako bi se uklopio u prave okvire savremenog društva) urađenog od strane dvojca Mark Fergus/Hawk Ostby. Tony (Robert Downey Jr.), kao glavni izvršni direktor Industrije Stark, odlazi u Avganistan na prezentaciju novog oružja, ali ga teroristi zarobljavaju. Uz pomoć dr. Yinsena (Shaun Toub) koji je takođe zatočen, Tony uspeva da im pobegne. Povratak kući označio je i zaokret u poslovnoj politici njegove kompanije:neće više da proizvodi visokosofisticirano oružje. Njegova desna ruka, Obadiah Stane (Jeff Bridges) ne deli isto mišljenje i paralelno mu radi iza leđa, prodajući oružje velike razorne moći teroristima, predvođenih Razom (Faran Tahir). Svoje sposobnosti, energiju i genijalnost, usmerava na razvoj i usavršavanje oklopnog odela, koje mu daje neslućene moći. Uz pomoć svoje dugogodišnje saradnice Pepper Potts (Gwyneth Paltrow) i zahvaljujući prijateljskim vezama sa američkim oficirom Rhodeyem (Terrence Howard), Tony će otkriti veliku zaveru koja je zapravo pretnja za ceo svet. Tony će krenuti u konačan obračun s neočekivanim protivnikom, takođe dobro naoružanim i odlučnim da ide do kraja...Zavidan budžet od $140,000,000 omogućio je izbor željene glumačke ekipe, korišćenje mnoštva dobro osmišljenih specijalnih efekata i zanimljive lokacije za snimanje, širom Kalifornije. Stoga nije ni čudo što je film poharao kino-blagajne po Americi (blizu $ 350,000,000,prema podacima s kraja 2008.). Film poseduje otprilike sve potrebne sastojke:priču, finu režiju, solidne glumačke prezentacije glavnih likova (priznajem bio sam malo skeptičan oko izbora Downeya Jr. za lik Iron Mana), kao i lepo upakovane kompjuterske specijalne efekte u akcionim scenama. Možda je falilo malo više romanse (to sa Pepper je tek neki nagoveštaj), ali ipak to ne menja prilično povoljan utisak koji je ovaj SF-spektakl ostavio na mene. Naravno da preporučujem svim ljubiteljima brzih akcionih filmova, gde se dosta puca, jurca naokolo (mada ovde uglavnom u vazduhu), a sve kako bi se kaznio loš momak.

DOBRA ZABAVA

Iako film nije ništa posebno jer su takvi superherojski filmovi već mnogo puta viđeni,ovaj film je zbilja vrhunska zabava.Downey se vrlo dobro snašao u svojoj ulozi.

Solidno ali ništa posebno.

Nakon 300 milijuna $ vrijednog kreativnog promašaja sa Spider-Manom 3, Marvelovi superheroji jednostavno su prestali biti zanimljivi, dok konkurencija u vidu DC-ja plijeni pažnju i postiže megauspjehe (Batman, Watchmen...). Za Iron Mana imao sam neka očekivanja čisto zbog zanimljive i netipične glumačke ekipe, ali iako ima svojih pozitivnih strana, razočarao sam se jer ovo je ipak samo još jedan film na isti kalup. Ok, redatelj Favreau uspio je nekako sklepati gledljiv techno akcić, ali problem je u tome što je ipak previše šaren i neozbiljan da bi imao smisao čak i u onim najdramatičnijim scenama (od kojih se najviše ističe ona u prvoj polovici sa iranskim vojnim inžinjerom Yinsenom). U priči fali neke katarze, iznenađenja, a to što je najveći fokus stavljen na glavnog lika nije problem jer okruženje je uobičajeno. Ipak, unatoč svim tim problemima cijeli dojam filma ipak vuče ka pozitivi, obećava puno bolje nastavke, a popriličan uspjeh i popularnost spasili su osebujan glumački talent Roberta Downeyja Jr. od zaborava i siromaštva TV produkcije. Zbog toga, 2.5 / 5

Limenko aka. zeljezničar

Ja volim ovakve filmove.Prica je dobro osmisljena,lik je iznad mase superhikova,ima osobnost i glumac je ok.Volim kad "frajer" razbije sve,a jos nam i drag.Ne kao Čak Noris,ili Ramboslav,nego ovako faca s placa,momacki sredi film do kraja.Nije los film.Nekako...u stilu,ovako..kao Batman koji je postao transformers...eto jebiga..

has his lost his mind?

film me je ugodno iznenadio, ali moglo je i bolje. nešto mi ne štima. fali nešto. downey je ok glumac, nekako zrači, ima, kako bi se reklo karizmu. poslije ekranizacije spidermana najbolji film o strip junacima.

Iron man

Meni je film zaista odličan.Strip nisam čitao ali film zaista može zabaviti bilo koga.Priča je odlična, uloge su fantastično pogođene jer nakon što pogledate film ne možete zamisliti nikoga drugog u ulozi Tonya Starka osim Roberta Downeya Jr. Čovjek je kao rođen za tu ulogu.Moram pohvaliti i Jeffa Bridgesa kojeg bi teško prepoznali da ne pročitate njegovo ime negdje prije nego pogledate film.Terrence Howard i Gwyneth Paltrow se nisu baš previše isticali, ali su obavili svoj posao korektno.U svakom slučaju preporučujem da svak pogleda ovaj film jer se neće razočarati.

Razočaravajuće!!!

Nikako mi nije jasno što je toliko "amere" privuklo u njihova kina da je taj film toliko utržio na tamošnjem box officeu?!Film je potpuno razočarenje u svim pogledima,od glume preko scenarija pa sve do nekih bezveznih akcijskih scena koje kao da su "posuđene" iz puno boljeg Transformersa!!!Film koji se zaboravi dva dana nakon gledanja!Žalosno!

Superman od željeza

Svi poklonici ovakve tematike (superman/spiderman) doći će na svoje. Akcijski film sa specijalnim efektima i glavnim glumcem koji nakon stradanja umjesto "srca" ima elektr. magnetnsku bobinu koja ga održava živim. Film sam odgledao ali neće mi ući u kategoriju filmova "pogledaj PONOVO".

dobra zabava

U kategoriji strip filmova Iron Man odskače jer je pomalo ironičan i zabavan. R, Downey Jr. je odličan

željezni

Inače nisam neki fan stripovskih ekranizacija ali ovo je sasvim solidno.

film je odlican

stvarno odavno nisam pogledao bolji film!!!

Iznad očekivanja

Foršpan za dotični film dao je naslutiti da se radi o djelcu kojeg na životu drži tek Robert Downey Jr. No, premda Downey Jr. jest taj koji film nosi na svojim leđima, ne može se reći da je u ostalim segmentima podbacio. Prirodno se nameće usporedba između "Iron Mana" i "Batmana", dvojice stripovskih superjunaka sa sličnim povijestima: obojica su bogati nasljednici bez bogomdanih moći, koji se stoga u borbi protiv kriminalaca oslanjanju isključivo na tehnologiju koju im omogućuje njihov imetak. No, premda se čini da priča Tonyja Starka nije ni do koljena boli koju je proživio mali Bruce Wayne, njegova transformacija u junaka i koliko-toliko bolju osobu nije tako besmislena i plitka. Izbjegnete li smrt za dlaku, vjerojatno će vam se mnoge kockice u glavi sasvim drugačije presložiti. Premda su to iskustva prema kojima ljudi nisu toliko empatični kao kad se radi o, primjerice, gubitku dragih osoba, ne treba ih olako odbaciti, jer ona zaista mijenjaju pogled na svijet. Stoga ne treba čuditi što je Tony Stark od razmaženog playboya postao nešto umjereniji ženskar s ciljevima nešto višim od zarade i potrošnje. Otud nadalje priča postaje klasična za žanr. No, da li je uopće od Marvelovog junaka profila kakav je Iron Manov trebalo očekivati više? Rekla bih da nije. Film o Iron Manu tehnički je odrađen više nego korektno, izvukao je maksimum iz stripovske priče i, što je najvažnije, donio je razumljivu transformaciju naslovnog lika u superjunaka. Zahvaljujujući izvedbi Roberta Downeya Jr., Tony Stark/Iron Man dobio je na simpatičnosti, životnosti i uvjerljivosti, a cjelokupan film na duhovitosti. Sve što se još moglo tražiti od ovog filma jest bolja razrada pozadinskih likova, osobito Starkove osobne pomoćnice Pepper Potts. Ovako je gotovo-ljubavna-priča u potpunosti zakazala, a Iron Manov lik zauzeo je sav filmski prostor. S druge strane, možda je upravo dominacija Roberta Downeya Jr. odvela ovaj film iznad očekivanja.

Ocjena recenzije: 4.29 Tvoja ocjena: -

Dobra zezancija

Ajronmenčić je ispao sasvim solidno - dobra zezancija zahvaljujući J. Favreau i Robertu Downeyu koji se nisu uzeli previše zaozbiljno. Jedva da mi je tu i tamo bilo dosadno. Što se tiče toga da je ovo dječiji film - bogami klinci oko mene u kinu su crkavali od dosade.

bez detalja

Daklem, neću nabrajati nemoguće teh. detalje iz fizičkih razloga, no da ipak napomenem kako je priča s teh. str. totalno neosnovana, što je većini koji su bacili oko jasno pa ipak sam to morao napomenuti ovako revoltiran zbog potrošenog vremena gledajući dio ove parodije spram teh. znanosti što na kraju ispada ovaj film! Svrha filma je privući mlađu publiku, pa ova plitka tematika s sofisticiranim spravama po spiljama i s obzirom na doba u kojem živimo utopijsko preobraženje glavnog lika iz jednog bezkrupuloznog znan-biz mena pretvara u letećeg robocap-a drži vodu. Uostalom, svima je jasno da su djeca najisplativija ciljana skupina, pa koga briga za plitkost scenarija i obrađene teme uopće, dobra reklama s Black Sabbath-om je dovoljna. Gledao sam, kao da nisam...

I am Iron Man

Pogledao sam ovaj film i mogu reći da je odličan i ja nisam našao nijednu manu. Dobra priča o iznimno pametnom bogatašu koji se bavi proizvodnjom oružja u vojne svrhe sve dok u jednoj situaciji bude napadnut sa istim tim oružjem koje se našlo u neprijateljskim rukama. Nakon što ga zarobe narede mu da im napravi svoje najnovije oružje zvano 'Jericho' i onda će ga pustiti na slobodu. Nimalo uvjeren u to on uz pomoć drugog zarobljenika napravi sebi željezni oklop i uspije pobjeći. Nakon toga prestaje sa proizvodnjom oružja i počne se baviti izumom koji ga je izbavio iz zatočeništva te si napravi novi poboljšani oklop i uz pomoć njega odluči pomagati ljudima. Da ne bih sad ispričao cijelu priču filma moram malo skratiti jer ne bi bilo zanimljivo onima koji još nisu gledali ovaj film. Robert Downey Jr. je savršen u ulozi ciničnog bogataša i ne mogu zamisliti nekoga drugoga u toj ulozi. Ni ja nisam prije čitao nikakve stripove o ovom super-junaku a ako je slično kao film onda vjerujem da je dobar.

Jel to ptica, jel to avion!? Ne...to je Željezni Čovjek!

Nevjerojatno kakav se hype digao oko ovog filma! U roku od samo jednog dana prikazivanja mnogobrojni su ga proglasili najboljom strip ekranizacijom ikada! E sad, da budem iskren strip nisam nikada čitao, nisam upoznat sa mitologijom Iron mana niti mi je taj lik ikada bio nešto posebno fora poput recimo Batmana, Punishera ili Conana. S toga ne mogu potvrditi da li je ovo zaista najbolja ekranizacija nekog stripa ili ne, no film ko film je jako dobar...nije bez mana i nije baš tako dobar kao što se priča, ali je ipak jako dobar. Doduše mene do sada gotovo ni jedna strip ekranizacija nije razočarala i uvijek sam od takvih filmova dobio ono što sam i očekivao-humor, akciju i bezbrižnu zabavu jer očekivati nešto više od toga je nerealno. Tako ni ovaj puta nisam ostao razočaran jer Iron Man nudi sve navedeno-humor, akciju (i to u sasvim pristojnoj dozi) te zabavu. Najveće pohvale idu glavnom glumcu, Robertu Downey Jr. koji je odradio fenomenalan posao. Mislim da nikome cinizam i sarkazam ne pristaju tako dobro kao njemu u ulozi playboy bogataša Tonya Starka. Sam Iron man je zapravo iznimno cool lik a oklop je zaista ludilo. Gotovo jednako dobar je i Jeff Bridges kao glavni negativac. Ćelava glava i velika bijela brada mu zaista dobro pristaju, djeluje baš opako. Nešto slabiji su doduše Gwyneth Paltrow koja je malo sfušala posao zadnjih 5 min. filma, a i uloga joj je pomalo nezapažena te odaje dojam da ju je mogla odglumiti i neka manje poznata glumica, te Terrence Howard koji po meni jednostavno nije dobar izbor za tu ulogu. Dobra strana filma je i to što se nije forsiralo na nekoj ljubavnoj priči, trajanje od dva sata uopće nisam primijetio i film je od početka do kraja doslovno preletio pred mojim očima. Akcije ima tama koliko treba, raspoređena je kroz film na pametan način i niti ne zamara, niti ne nedostaje. Isto tako ni sa efektima se nije pretjerivalo, a izgledaju odlično. Uglavnom, unatoč nekim sitnim sitnim propustima radi se o jako dobrom i zabavnom filmu.

Ocjena recenzije: 3.83 Tvoja ocjena: -