Ponoćni expres

Strašno djelo!!!

Film "Ponoćni expres", snimljen 1978., pripovjeda nam strašnu i potresnu priču o mladom američkom turistu koji pokuša prokrijumčariti 2 kilograma hašiša. Uhvaćen je i pretrpljuje niz ispitivanja, poniženja i ostalih starno okrutnih postupaka. Iako isprva osuđen na tri godine zatvora, umjesto da ga puste, na kraju ga kazne zatvorom dugim 30 godina.No, obitelj i djevojka mu ne okreću leđa i on na kraju uspijeva pobjeći.Film je zaista potresan,osobito zbog činjenice da je sniman po istinitom događaju i prikazom zatvorskih brutalnosti i odnosa prema zatvorenicima jasno oslikava tursko društvo.U zatvoru Billy upoznaje trojicu osuđenika sa Zapada:Amerikaca Jimmya, koji služi kaznu zbog krađe 2 svijećnjaka iz džamije, Šveđanina Ericha, i Engleza Maxa, ovisnika o heroinu osuđenog na 12 godina koji mu govori da uhvati ponoćni ekspres, tj da pobjegne. Ogorčen na promijenjenu presudu, Billy poludi i umalo nasmrt prebije kolegu zatvorenika, pa je premješten na odjel za umobolne. Tamo polako propada okružen, poremećenim i katatoničnim zatvorenicima.Konačno, uz pomoć djevojke Susan i malo sreće, uspijeva pobjeći iz noćne more i vratiti se kući.

Odličan

Film je odličan. Iako neki zamjeraju da je film protiv Turaka, ali on u biti pokazuje karakter većinu svjetskih zatvorskih sistema u to vrijeme (uključujući i jugoslavenski).

sirovo

Danas je osvježenje pogledati ovaj film, koji je po žanru, zatvorski film, ali koji se dosta razlikuje od dosad viđenih filmova, dosta je sličan Papillonu. Cijeli film je smješten, kako se zna, u turskom zatvoru, koji je toliko primitivan i okrutan i neciviliziran da sam na trenutke pomislio kako je radnja smještena čak prije Krista. Film posjeduje sirovu i okrutnu atmosferu, i sigurno je da će biti odbojan ženskom dijelu publike. Inaće, tko voli malo suroviji film, ovo djelo će mu se svidjeti. Gluma je dosta loša, to se mora priznati, pa čak i glavnog lika, koji se u nekim dijelovima filma prenemaže i usiljava, npr. dio u sudnici. Režija je također dosta nesigurna, kamera je malo i trzava i ponekad gledatelj ima osječaj da gleda neki produkijski 'trash' film, što Ponoćni Ekspres gotovo da i jest. Inaće film plijeni pažnju realnošću i surovom atmosferom, kako sam rekao, i naravno happy-endom. Ne znam jeli ovaj film zaista prema istinitom događaju, ali vrlo je lako povjerovati da se ova avantura glavnog lika ipak i dogodila. Papillon je puno teži, bolji i dramatičniji film, ali i ovaj film svakako bi neki trebali pogledati - ne ostavlja ravnoušnim.

Brutalno!

Film je rađen prema istinitom događaju i pokazuje brutalnost zaostalog zatvorskog sustava i nemoć i očaj pojedinca (stranca) kad postane njegova žrtva. Film ima dvije tri zbilja gadne scene koje potresaju,ali preporučujem svakome(punoljetnom :-)) da ga pogleda jeer je dobar!

laz

ponocni expres je film koji je prevario gledatelje i oblatio jedan narod - na pocetku filma pishe "po istinitom dogadjaju" medjutim nije. i to nije uopce ista situacija kao sa filmovima poput farga, hostela na kojima isto to pishe, jer oni ne salju poruku kakvu je ovaj film poslao o turcima u svijetu.. ovaj film salje nakaradnu, izopacenu, laznu poruku o jednom narodu. sutra to moze biti nas narod.