Zlo dolazi

Svetlost i Tama

Filmska adaptacija romana 'The Dark Is Rising' koji potpisuje Susan Cooper. David L. Cunningham režira epsku akcionu priču obojenu misticizmom u pokušaju da nam predstavi večitu borbu između dobra i zla. Tačnije između snaga Svetlosti i sila Tame. John Hodge je prilagodio književni predložak u scenario. Porodica Stanton doseljava se iz Amerike u Englesku, u malo provincijsko mestašce. Najmlađi od šestoro braće, Will tek je zakoračio u tinejdžersko doba. Međutim, na svoj 14. rođendan shvata da ima posebne moći i da je njegova sudbina da spase svet od zlokobnih sila Tame...Trend ekranizovanja popularnih romana u komercijalno filmsko štivo se nastavlja, tako da je i ovde producentska kuća Twentieth Century Fox Film Corporation odlučila da igra na sigurnu kartu. Pristojna produkcija ipak nije dala očekivane rezultate. Postoji više razloga zašto ova ekranizacija nije pronašla put do srca publike, pogotovo one mlađe (osnovci pre svih). Sam narativ je neuverljiv, a likovi bledi, uglavnom nezanimljivi. Negativac je toliko minoran, da to prosto iritira. Razrada priče ide u pravcu dosade, pravog mučenja publike. Povremeni specijalni efekti ne postižu svoju svrhu, jer sve ostavlja utisak veštačkog, pa akcione sekvence deluju nekako usiljeno, bez onog pravog žara borbe. Gluma je na niskom nivou, tako da se nekolicina uglednih glumačkih veličina nije proslavila: Ian McShane, Frances Conroy i posebno Christopher Eccleston. Glavni lik - Will, takođe nas nije očarao, mada je klinac Alexander Ludwig pokazao entuzijazam, uložio značajan trud. Nažalost bez adekvatnog učinka. Dakle, pretežno dosadna, veoma anticipativna i generalno slaba filmska ekranizacija nije postigla primarni cilj, jer se malo kome dopala. Nema tu magije koja drži pažnju. Razočarala je ogromnu armiju fanova serijala 'Harry Potter' (i sličnih filmskih ostvarenja), pa stoga ne zaslužuje preporuku.

zašto?

stvarno ne kužim zašto je ovaj film toliko neuspješan... stvarno se isplati pogledati... jako zabavan i mračan... predobar