Bourneov ultimatum

The Bourne Ultimatum

Posljednji Bourne film završava jednu eksplozivnu i brzu trilogiju koja je uspjela u onome što gotovo nitko nije. Da uz James Bonda, ultimativnog tajnog agenta, progura Jasona Bournea kako kod publike tako i kod kritike. Ovaj film nam daje određene odgovore u vezi toga tko je Bourne, kako je postao to što je i scenaristički je bolje zamišljen od drugoga dijela jer više pažnje daje likovima. Normalno posebnu pažnju dobiva Bourne, ali ubacivanje likova iz njegove prošlosti poput Dr.Hirscha (Finney) i novog šefa operacija Vosena (Strathairn), uz pametno iskorištene likove iz prošlih filmova poput Pam Landy (Allen) ili Nicky Parsons (Stiles) daju dimenziju više filmu i uz akcijske scene koje su opet vrlo dobre, daju prijeko potrebnu karakterizaciju likova što je falilo posebno u drugom dijelu. Greengrass je ostao redatelj, nakon solidnog drugog dijela i mislim da je napokon na pravi način nagrađen trud ekipe za montažu (dobiven Oscar), jer su pojedine scene nevjerojatno brzo, spretno i vješto namontirane odnosno snimljene. Tu posebno mislim na fizički obračun Bournea i Desha, jednog od ljudi poslanih da ubiju Bournea. Ako uspijete na stranu staviti nemogućnost odvijanja radnje, koju sugerira film, u pravom svijetu s pravim ljudima; jer sve Ludlumove knjige nemaju prevelike veze s vjerojatnošću iliti ono što bi se moglo dogoditi je pomnoženo s najmanje pet, onda vas očekuje vrhunska, brza zabava i filmski užitak u trilogiji koja je Matt Damona uzdigla do zvjezdanog statusa.

Perfektna špijunska akcija

Bourneov Ultimatum doista je jedan od najboljih špijunskih, ali i čistokrvnih akcijskih filmova posljednjih godina, zapravo kada se sagledaju svi skoriji izdanci žanra možda je i najbolji. Ako su 'Identitet' i 'Nadmoć' i imali neke sitne propuste, sve je to nadoknađeno 'Ultimatumom' koji zaokružuje priču o amnezičnom agentu popunjavajući sve rupe u prijethodnicima. Osim odličnog scenarija umješnog Tonyja Guilroyja (Michael Clayton) i izvrsne minimalističke glume Matta Damona koje svi hvale na sav glas, impresivni su kreativni redateljski dosezi Paula Greengrassa i tehnička dostignuća koja akcijski žanr dižu na novu razinu. Tako svjedočimo dosad najrealističnijim akcijskim scenama kao i konstantnom napetosti čak i između njih, što stvara pravu i uvjerljivu sliku o svijetu špijunaže dostojnu ovoga nestabilnoga post-9/11 razdoblja. Uistinu jedan od najboljih filmova posljednjih godina koji će, sudeći prema završnici, doživjeti još barem dva nastavka.

Ocjena recenzije: 2.25 Tvoja ocjena: -

Završni Bourne

Ovim filmom stavljena je točka na i jednom od boljih filmskih serijala u posljednjih 10-ak godina. U prvom dijelu (koji je meni najbolji) više se pažnje posvetilo samom liku Jasona Bournea, njegovoj potrazi za svojim identitetom i svijetu špijunaže, dok se u druga dva dijela više pažnje posvetilo samoj akciji i jurnjavi tajnih agenata za Bourneom po cijelom svijetu. Mislim da se time nije pogriješilo i iskusni redatelj Greengrass (koji jeo odgovoran za drugi i treći nastavak) je pravilno postupio. Nakon gledanja prvog filma, gledatelj dosta sazna o glavnom liku i njegovoj prošlosti. Toga je izgleda bio svjestan i Greengrass koji se u nastavcima usmjerio na prikazivanje osvete Bournea za smrt njegove voljene (''Bourneova nadmoć'') i završni obračun s moćnicima koji su odgovorni za njegovo stanje (''Bourneov ultimatum''). Iako je priča i dalje solidna, ipak u drugom nastavku, a pogotovo u ovom, prevladavaju odlične akcijske scene i brzi ritam filma. Tome je pridonijelo i to što se Greengrass odlučio da ovaj film započne vremenski točno tamo gdje je drugi završio. Od mnoštva akcijskih scena u kojima smo vidjeli sve (potjere autima, motorima, po krovovima zgrada, tučnjave, pucanjave...) najviše me dojmio obračun Bournea i Desha u skučenom stanu koja je impresivno i koreografirana (likovi koriste razne priručne stvari kao oružje) i snimljena. Glumci su solidno odradili svoj posao, budući da se većina njih već udomaćila u tim likovima, a nove likove (npr. Noah Vosen u intepretaciji Davida Strathaima) glume iskusni glumci koji su samo podigli kvaltetu filma. Nakon gledanja završnog dijela ove trilogije ostao sam zadovoljan, jer sam u sva tri filma dobio sve što sam od ovakvog tipa filma i očekivao.

bourne u flashbackovima

Priznajem, nisam pogledala dva Bourna prije ovoga. Ali film sam krenula gledati iz dva razloga: puno se piše i priča o filmu, a Robert Ludlum je kao pisac izvrstan. Nakon odgledanog filma zaključila sam da ću se vratiti knjigama. Film je sav "zbrkan", previše je flashbackova. Kamera koja je korištena iz ruke u pojedinim trenucima naprosto zavrti glavu gledatelju, znam da je takvo snimanje upotrijebljeno da bi se gledatelja "uvuklo" u scenu. Radnja je izvrsna (kao što rekoh Ludlum je odličan pisac), ali scene potjere koliko god su dobro snimljene i napete, toliko predugo traju, i pomalo zamaraju gledatelja. Matt Damon je izvrstan glumac iz svoje generacije, ali nekako mi nije išao za ovu ulogu.

Bourne se vraća kući

Film je nabijen akcijom, dobrim glumcima i dobrim scenarijem. Matt Damon je izvrstan kao Jason Bourne. Gledao sam prvi dio koji mi je odličan. Kad je došao drugi mislio sam da će biti slabiji od prvog ali nije bio. Za treći sam znao da će ponoviti uspijeh prva dva. Ovakvi filmovi bi se trebali naći u videotekama odmah pokraj izlaza i to u paketu. Posebno mi se sviđa gluma Joan Allen kao Pamely Landy. Šteta što nije bila i u prvom dijelu.

O filmu....

Prva dva su odlična! Ali ovaj su malo uprskali! Previše ne realnosti! Al ok je.....

nema sale za pacice male

opet ih je razbucao,kaj da velim.legendarni film s likom koji malo zna,al osvaja milijune.

Ufff...boli glava

Zašto je svima ovaj film tako dobar, fakat ne znam jer mene je glava zabolila od gledanja istoga. Trzava kamera, pre brzi rezovi, konfuzna priča, pa mislim ono stvarno...film je nemoguće pratiti zbog svega toga. Akcijske scene su potpuno nepregledne, uopće je nemoguće vidjeti tko koga udara, čime, kako...tko koga ganja, a bome i zašto, jer čovjek se jednostavno izgubi u toj konfuzonsti. Matt Damon je totalno ne karizmatičan za akcijskog junaka te izgleda poput napižđenog dječarca. Tu ulogu je od samog početka trebao odgrati netko drugi, stariji, zreliji...Clive Owen možda. Sam kraj filma, veliki rasplet koji se čeka još od samog početka serijala je poprilično glup i nimalo iznenađijuć...dapače, tko je on smo znali još na kraju drugogo filma koji je BTW fenomenalan i daleko, daleko bolji od ovog nepotrebnog nastavka. Film se opisuje kao vožnja roller-coasterom koja podiže adrenalin, ali je daleko do toga...prije će izazvati glavobolju i umor. Za podizanje adrenalina preporučam Crank...doduše blesav, ali daleko uzudljiviji i zabavniji film od ovoga. Također, cijeli taj Bourne serijal se fura na neku realnost...pa kako onda gl. junak može preživjeti sudar u kojem bi u stvarnosti ostao spljeskan ko palačinka??!! Uglavnom...glupo, zamorno i negledljivo...

nije lose

pogledljivo no kraj je trebao drukciji biti ona butra ostala sama dok je on ronio

Sve jače

Nisam gledao prethodnike ovoga filma, ali samim time što sam pogledao ovaj dio, mislim da ću pogledati i predhodnike. Istina na početku filma sam gotovo i htio odustati od gledanja (možda baš zato što radi prethodnih djelova nisam znao ništa o Bournu, no što je film odmicao dalje, to me čvršće držao uz fotelju, pa tako do kraja.

Odlično,napeto...

Neznam ni sam koji je nastavak bolji,dali prvi,drugi ili ovaj zadnji,no preporučam ovaj film svima ljubiteljima dobre akcije!

napeto od početka do kraja

film počinje tamo gdje završava drugi dio, prepun je akcije. možda če neki reči da je sve viđeno, istina ali je odlično zapakirano. držat če van pune adrenalina sve do kraja. završetak je malo predvidljiv ali također napet... 7/10

Bourneov ultimatum je odlican film

u razmaku od manje mjesec dana sam gledao ''Umri muski 4.0'' i ''Bourneov ultimatum''. kako mi je dugo falilo dobrih starih akcica, s klasicnom junacinom kakvi samo mogu bit bozanske osobe svetog trojstva Willis-Stallone-Schwarzenegger, bio sam zadovoljan onim sta sam vidio u cetvrtom Die Hard, ali moram priznat da mu je Bourne superioran u svakom pogledu. iako bi po kolicini scena eksplicitne vatre i eksplozija, McLane debelo premasio Bournea akcijske scene u ''Ultimatumu'', po osobnom misljenju djeluju bar jednako dosljedne liku koji ih nosi, s tim da su zanrovski liberalnije, zrelije i uvjerljivije, ma jednostavno receno - bolje. Bourneovom ultimatumu su mi prijatelji s kojima sam gledao film predbacili dvije stvari. prva je zamarajuća ''kamera iz ruke'' kakva je djelovala inventivno u prethodnom nastavku, a tu dolazimo do druge negativne primjedbe - a to je da je sve to vec vidjeno. s prvom primjedbom bi se cak i slozio, ali samo ako film gledate umorni ili nedovoljno pazljivi. ne izgubi li se pozornost, moze se shvatiti istinska ljepota jednog filma - da je skoro citav isprican iskljucivo dinamikom slike. ''Bourneov ultimatum'' funkcionira kao atekstualan spijunski triler, a za film u zanru u kojem se redatelji vec dugo neophodno ''izvlace'' tekstom, fascinantna je koliko je isprican slikom. film koji se mora pricati flashbackovima dosta gubi na kvaliteti, ali Bourne odbija biti obican deja vu - svi njegovi flashbackovi najavljuju buduci dogadjaj i opisuju globalno vrlo razlicite karaktere - primarne svrhe filmskog dijaloga. u tome je velicina cijelog filma, trilogije koja se odlicno reproducirala i na mala vrata usla antologiju. oni koji mu i ne priznaju upravo te dvije vrline/mane, barem ce ostati sokirani najrealnijim razbijanjem auta i ulica ikad snimljenim :-) kazem, barem tim jer u pitanju je svejedno vrlo jednostavan, a sjajan film.

Ocjena recenzije: 3.8 Tvoja ocjena: -

nije loše ali ... već viđeno

Iako sam osobno fun "Jason Bourne" serijala ovaj put samo ostao malo zatečen deja vu efektom. Jason i dalje u bijegu, bježi čak i brže kroz mnoge evropske gradove pa sve do Maroka. Borba sa jednim od ubojica u prošlim nastavcima odvijala se kemijskom olovkom a ovaj put u ulozi su britva vs. krpa pod tušem. Zatim bježanje s curom i konačno smiraj u stanu gdje se djevojka čak i ošišati morala kako je ne bi prepoznali (poznato?). Luda vožnja kroz grad i sl. neizbježni elementi akcije... kao da su stavili template preko prošlog filma. Ipak zadnjih 30 min. uzdignuo sam svoje uspavano tijelo iz stolice kada se počeo odvijati rasplet (koji nećemo odati) . Kako sam sklon kritici, reći ću ono negativno: očekivao sam više inteligentnijh događaja i onih karakternih osobina uloge Jason Bourne-a koje su i približile publiku tom junaku. Super film za onog tko nije gledao prošle nastavke. Onoga tko je gledao prošle djelove ionako će pogledati i ovaj. Moja ocjena od 1 do 10 = 6.5 Evo onako iz prve ruke, možda zbog prevelikih očekivanja.