Posljednji Mohikanac

Za čistu peticu

Iako sam ga ovih dana gledao možda peti ili šesti puta, tko zna, ali film mi je i dalje neodoljiv.

Hvala ti gospodine Mann

Prvi put sam gledao ovaj film kada sam imao desetak godina i tada sam ostao zapanjen, prije svega njegovim nasiljem. Gledajuci ovaj film nekoliko godina poslije opet sam ostao zapanjen, postao sam svjestan koliko je ovo prekrasan film, divan u svoj svojoj brutalnosti. Jedan od najsnaznijih pustolovnih filmova koje sam gledao. Hm, taj velicanstveni Michael Mann. Za Manna se moze reci, osim sto je jedan od najboljih autora koje Hollywood sada ima (ionako ih ima malo), da nikada nije bio pretenciozan. Mann je adaptirajuci roman Jamesa Fenimora Coopera na svoj nacin, ucinio film definitivno svojim. Snimajuci na prekrasnim lokacijama, anagazirajuci priznatog “metodskog” glumca, briljantnog Daniela Day-Lewisa, Mann je “izrodio” pustolovno remek-djelo , iako ne volim koristiti tu rijec, samo kad bas moram. Treba izdvojiti jos dvije vazne okosnice filma. Prvo, prekrasni muzicki score Trevora Jonesa i Randyja Edelmana, koji se sastoji od dvije zasebne muzicke teme, koje kada se nadopunjavaju zvuce jednostavno velicanstveno. Drugo, tu je ta zavrsnica. Traje otprilike dvadesetak minuta. Bez dijaloga. Muzicka pozadina. Jednostavno za nepovjerovati. Mann rezira savrseno. Vise nista nije ni potrebno reci. Ocjena filma : 5

U ljubavi i ratu

Dakle radi se o još jednom odličnom redateljskom uradku Michaela Manna iz 92 god. snimljenom prije njegovih največih uspješnica Vručine,Probuđena Svijesti i tek nedavnog Collaterala.Glavnu ulogu je odigrao po mom mišljenju premalo eksponitrani glumac Daniel Day-Lewis,glumac koji je za karijere snimio relativno malo filmova,ali je zato u svim redom odigrao odlične uloge(Moje Ljevo Stopalo,U Ime Oca,Boxer,Bande New Yorka itd).Glavnu žensku ulogu je pak odigrala Madeleine Stowe,glumica koja ja ima iza sebe zavidnu karijeru i filmove poput Dva Jakea,12 majmuna,Generalova Kći,Bili smo Vojnici itd,ali nikad nije postala velikom zvijezdom poput Julie Roberts ili Nicole Kidman.Mann je ujedno i jedan od producenata i scenarista kao i na večini svojih filmova(Mann je bio scenarist na svim svojim filmova osim na Colaterallu, njega je napisao Stuart Beattie).Ovog puta mu je u pisanju pomogao Christopher Crowe.Sam scenarij je zapravo ekranizacija istoimenog romana Jamesa Fenimorea Coopera.Dakle priča se odvija u 18 st.i obrađuje razdoblje rata između Engleza i Francuza te lokalnih indijanskih plemena koje su zauzele jednu ili drugu stranu.Jedan od indijanaca tj jedan od trojce posljednjih Mohikanaca je i Hawkeye,koji je zapravo posvojeni Mohikanac,pravim podrijetlom je bijelac.Iako on sa svojom bračom ne odabere ni jednu stranu za koju bi se borio,igrom slučaja spasi engleskog narednika i dvije djevojke te ih odluči izvesti na sigurno,u jednu od njih,Coru se tjekom tog putovanja i zaljubi.Iako se zapravo radi o povijesnom avanturističkom ratnom spektaklu,to je ipak prije svega ljubavna priča,tj.romantični film,jer ljubav između Hawkeya i Core je glavna tema filma.Mannova režija je kao i uvijek sigurna i bez grešaka,te nas sa napetošču vodi ka kraju,u očekivanju dali če njihova ljubav preživjeti sve ratne strahote koje su im na putu.Mogu slobodno usporediti ovaj film sa remekdjelima poput Hrabrog Srca ili Lawrence of Arabia.Usvakom slučaju ako ga niste gledali, pogledajte ga.

Ocjena recenzije: 3.25 Tvoja ocjena: -