Zodijak

David Fincher!!!!!!!!

sjajan triler koji je napet od početka do samog kraja!fincher je genijalac!!!

Serijski ubica

'Postoji više od jednog načina da vam ubica oduzme život', polazna je premisa napetog trilera u režiji iskusnog Davida Finchera. Zasnovan na istinitoj priči o serijskom ubici koji je harao Zalivom San Francisca s kraja 60.-ih prošlog veka, a što je nagnalo Roberta Graysmitha da napiše knjigu 'Zodiac'. James Vanderbilt je rukovodeći se knjigom napisao filmski scenario. Serijski ubica koji se predstavlja kao Zodijak, šalje pisma sa šifrovanim porukama u vezi izvršenih zločina, navodeći precizne podatke koji su mogli biti poznati samo policiji.Fora je što šifrovane poruke u delovima šalje na nekoliko adresa uglednih novinsklih kuća, koje ako se pravilno dekodiraju, mogu navodno otkriti njegov identitet. Broj žtrava raste, policija je nemoćna, a građanstvo je u panici. Pomenuti pisac, Robert (Jake Gyllenhaal) iz senke kreće u opsesivnu potragu, kada shvati da je njegov kolega novinar iz renomiranog lista 'San Francisco Chronicle', Paul Avery (Robert Downey, Jr.) na neki način postao i sam žrtva, izluđen neobjašnjivim postupcima misterioznog zlikovca...Radnja od preko 2,5 sata trajanja nije nimalo dosadna, mada traži strpljenje, iziskuje od gledaoca punu pažnju, jer kako film odmiče upoznajemo galeriju likova koji imaju, svako na svoj način, određeni značaj u pokušaju razotkrivanja identiteta ubice.Odabrana glumačka ekipa je sasvim dobro odradila svoj posao, gde pored Jakea, valja istaći glumačko izdanje Roberta Downeyja Jr. i Marka Ruffala koji je odlično skinuo lik isfrustriranog detektiva Toschija.Naravno ne treba zaboraviti i sporednu ulogu, osumnjičenog Arthura Leigha Allena, jer glumac John Carroll Lynch prosto poseduje neku misteriozno-ubilačku harizmu, dok ga posmatramo tokom detaljnih policijskih saslušavanja.Kamera je takođe na visokom nivou, jer daje dobre kadrove, naročito kada Robert stupa na scenu.Činjenica da je dinamika priče neujednačena (verovatno zbog pridržavanja onoga šta je i kako napisano u knjizi), ali time se na jedan diskretan način sprovodi rokada, u smislu da mladi pisac izbija u prvi plan, potiskujući već smorene policijske detektive u drugi plan, tokom iscrpljujuće istrage.Odličan triler, što me i nije puno iznenadilo, s obzirom da je Fincher ovde na svom terenu, pa setimo se samo njegovog prvenca 'Se7en'.

ZANIMLJIVO ALI MOGLO JE I BOLJE

Nakon genijalnih djela kao SEDAM,KLUB BORACA,IGRA I SOBA PANIKE D.Fincher režira priču temeljenu po istinitim događajima koju su on i njegova ekipa vrlo dobro predstavili publici. Fincher je poznat po svojim mračnim,tjeskobnim i depresivnim trilerima i u svoju karijeru moze svakako dodati jos jedan uspjeh koji se medjutim ne moze mjeriti sa Sedam,Klub Boraca i Igrom.Zodijak je vrlo zanimljiv prikaz o istinitoj potrazi za psihotičnim i inteligentnim serijskim ubojicom,ali zamjeram na ipak malo presporoj radnji i film je trebalo skratiti za 20ak minuta.Medjutim,ovo je jedan od boljih modernih trilera koji svakako valja pogledati.

Fincher je genije

David Fincher je stvarno genije u punom smislu te riječi jer jednostavno niti jedan redatelj nemože tako dobro režirati mračne, tjeskobne, visoko stilizirane filmove (najviše trilere) kao On. Zodijak ne odskače puno od ove teze, film je odličan, mračan film o stvarnim događajima i nudi djelomične odgovore na jedan od najmisterioznijih zločina nakon Jacka Trbosjeka. Glumci su odlični i uloge dobro podjeljene ali isto tako Zodijak boluje od prerazvučenosti i povremene monotonije (pa mogli su ga skratiti bar za nekih 20-25 minuta). Ipak Zodijak je jedan od najboljih modernih trilera. Svakako pogledati.

vrlo dobro

Više nego solidan film, zanimljv, dobra režija i gluma

HM

ok , prvih 40 min film je odlićan a poslije ,, dosadno , jako dosadno , ne preporućujem

vrlo dobar film

ispočetka malo dosadan što ide prema kraju savršen.Sigurno jedan od najboljih filmova godine

moglo je biti bolje

moram priznati da sam više očekivao od ovog filma,čak mi se više svidjela kraća verzija s filma jer mislim da je bio napetiji.početak filma mi se svidio,glumci su zakon,svaka čast redatelju na izboru glumaca,posebno mislim na jakea.ali eto ja mislim da je minus ovom filmu što se već na pola filma nazire ubojica,tj.zodiac,i tu film gubi na napetosti,o tada ja sam samo čekao kad će shvatiti da je zodiac lik arthur leigh.drugi minus je što se preveliki dio filma bavi istraživanjem koje je nepotrebno,jer sve ono istraživanje koje traje oko 45 minuta pada u vodu jer se događa to da su bezveze uporno istraživali otiske,jer na kraju filma ispada da novinar otkriva tko je zodiac po tome što otkriva da je zodiac počeo pisati pisma u isto vrijeme kad arthur leigh izlazi iz zatvora.ja sam gledao puno krimića sa serijskim ubojicama,i mislim da kraj je mogao biti bolje napravljen.sad ispada da je za mene film koma,što nije jer su glumci zakon,početak filma mi se super svidio,posebno mistika zodiaca,ali ipak mislim da je bilo bolje da se je krio identitet zodiaca skroz do kraja filma,ja sam već na pola filma znao tko je ubojica

zodijak 2

nevjerovatno je kolikom snagom ovaj film drzi gledatelja (cesto nicime) od prve do zadnje sekunde, iako već znamo kako cijela prica zavrsava. rezija, scenarij, gluma... sve skupa odlicno upakirano u napetu, posebanu, snazanu, iznenađujuće intrigantanu triler dramu. pogledati.

Zodiac

Imao sam dojam da najveći mladi redatelj današnjice David Fincher svoja remek-djela niže u par-nepar nizu. Alien 3 vrlo dobar, Se7en punokrvno remek-djelo, Igra jaaako zanimljiv, Fight Club punomasno remek-djelo, Panic Room dopadljiv i Zodijak... Ipak ne bih rekao da je remek-djelo. Ne, nisam pretjerano ni razočaran, mada možda u neku ruku čak i jesam. Jer, ovo je stilski najuredniji Fincherov uradak. A opet, teško mi ga je povezati s ijednim žanrovski srodnim filmom. Zodijak jest poseban film, kao što je Fincher poseban redatelj. I njegovih se dva i po sata gleda lako, sa zanimanjem, makar nemao klasičnog, očekivanog raspleta. Sniman prema istinitim događajima, Zodijak je tim više intrigantan. Gluma je odlična, režija besprijekorna, scenarij tečan, sam izgled filma fenomenalan. Jednostavno preuredno i za mene osobno razočaravjuće samo utoliko što nisam našao mračnu širinu Se7en ili agresivnost Fight Club.

Pogodi tko sam?

Isprva sam mislila da je film dijelom horor pa sam ga izbjegavala, ali igrom slučaja bila sam primorana gledati ga i uvjerila se da horor nije. Vec nam sam početak daje misterij koji traje do samoga kraja filma i koji ubiti nije riješen sa 100%sigurnošću. Ono što moram odmah naglasit a da mi se nije sviđalo je prebrzo razgovora i ispreplitanje razgovora i priča. ne sjećam se kada sam zadnji put gledala film a da nisam uspjela pratiti razgovor. Al dobro, preko tga mogu prijeći jer engleski razumijem. Cijeli film me držao prikovanu za kauč,što mi se jako sviđalo. A scena zbog koje mi je zamalo srce stalo je najbolja (bar meni), kada Graysmith dolazi kod tipa istražiti rukopis plakata pa se spuštaju u podrum i čuju se koraci na katu,a nikoga nema osim njih dvoje u kući. Spooky,al je odlično. Tema i glumci su za 10, jer tema je toliko napeta i, ono što ja voli, prema istinitom događaju je,a glumci su se toliko uživili u film da mi se učinilo kao da se oni taj tren nalaze u toj groznoj situaciji neznanja ubojice. Lik ubojice mi je fascinantan, jer mi ne ide u glavu da može postojat netko toliko bolestan da ubija pa se sam prijavljuje policiji i još traži medijsku pozornost kako bi drugi živjeli u strahu. Komičan dio filma je kada se građani sami predaju i govore da su baš oni Zodiac :) . Sve u svemu,jedan odličan triler.

Odlično... od Finchera je!

Odličan film. Već je sve dosta rečeno o radnji filma. Ne zna se serijski ubojica ali daje se naslutiti na onog trgovca koji ima sat mrke Zodiac (inaće ja mislim da je Zodijac nešto u vezi mjesečeve mijene). Meni se čudno čini kako može ubijati mlade parove i slati pisma policiji i onda raditi u trgovini bez imalo straha da će biti otkriven. Sviđaju mi se kadrovi, dijalozi i tempo i odlična režija.

SVE 5 ALI....?

Da ne ponavljam sve one pohvale iz prijašnjih recenzija koje su stvarno na mjestu i što se tiče režije i glume i glumaca. Mene osobno muči to što nas redatelj u jednom trenutku navede na ideju da postoje 2 počinitelja i onda tu ideju odbaci bez objašnjenja. Kada Graysmith odlazi kod Vaughna (kino djelatnika) i sazna da je on taj koji je napravio onaj plakat i još čuje korake u stanu dok Vaughn tvrdi da nema nikoga, Graysmith doslovce oduzet od straha bježi iz te kuće. Nakon toga ni slova o dvojici ubojica, a Graysmith kao da je zaboravio gdje je bio i što je vidio. U film takve tematike koji je rađen prema istinitim događajima ne bi smjelo biti ovakvih nedorečenosti.

Fincher majstor

Nakon samo pet snimljenih filmova u svom životopisu, Fincher je već proglašen kultnim redateljem, a mene je osvojio već nakon svoja prva dva filma. Riječ je o istinskom geniju u redateljskoj stolici koji svakim svojim novim filmom ponudi gledatelju nešto novo i svaki njegov novi film je drugačiji od onih što je prije snimio. Takav je slučaj i s ovim filmom. Iako su mnogi smatrali (moram priznati, da sam i ja tako mislio) da će ovaj film biti sličan njegovom remek-djelu ''Sedam'' zbog toga što je i ovdje riječ o lovu na serijskog ubojicu, ovaj film predstavlja nešto sasvim drugo. Ovdje je Fincher lov na ubojicu prikazao na jedan drugačiji, skoro dokumentaristički, način, a sve to popraćeno sa zapanjujućim osjećajem za detalje i vjernom rekonstrukcijom razdoblja 70-ih godina. Fincher je priču o serijskom ubojici koji nikada nije uhvaćen ispričao iz perspektive čovjeka koji je radio u novinama u koje su stizala famozna pisma. Fincher se za to nije odlučio slučajno, jer upravo je kroz pisma koja je slao policiji i novinama, Zodijak postao poznat i ozloglašen. Nadalje, Fincher je realno prikazao i tadašnji način policijske istrage za ubojicom te sve probleme na koje su detektivi nailazili u svojoj istrazi (problemi u komunikaciji zbog nadležnosti više okruga, teškoće u pronalaženju pravih dokaza zbog tehnologije koja tada nije bila dostupna, npr. DNK analiza). I treća stvar koja me fascinirala je kako je Fincher odlično prikazao i postupno gradirao običnog čovjeka (crtača Graysmitha), koji nije bio u nikakvoj vezi sa slučajem Zodijak, sve do njegove fanatične opsesije za ubojicom i željom da ga razotkrije. Ništa slabije tu nisu predstavljeni ni ostali likovi (detektivi Toschi i Armstrong, novinar Avery) čiji su životi obilježeni slučajem Zodijak. Naravno, to ne bi bilo moguće bez odličnih glumaca koji su te likove odlično portretirali. Ovim filmom Fincher se još jednom pokazao kao vrhunski redatelj od kojeg i u budućnosti možemo očekivati samo odlične uratke.

istina boli

izvrstan film o bedastoci americkog zakona.kod nas bi ga portir ulovio.ili je lik izmislio zakon za sebe,ili je zakon stao na njegovu stranu,pogledajte.

Pliva patka preko Save...

...nosi pismo na vrh glave. U tom pismu piše, ubijam sve više! Tako bi otprilike bila opisana radnja Fincherovog novog trilera. Samo bez patke i Save. Ali ima pisama i ubijanja. Fincher nam donosi istinitu priču o stvarnom ubojici koji je harao San Franciscom krajem 60-ih i početkom 70-ih. Zodiac se ubojica sam prozivao, a slao je pisma San Francisco Cronicleu i time se u biti rugao policiji zato što ga nisu mogli uhvatiti. Film se temelji na knjizi koju je napisao glavni lik filma, karikaturist Robert Graysmith. U filmu ga glumi mladi i talentirani Jake Gyllenhall. Od ostalih glumaca valja izdvojiti Marka Ruffaloa, Roberta Downeyja Jr.-a, Anthonyja Edwardsa i drugih likova koje poznajete iz serija. Ali koliko god glumačka imena bila jaka, i koliko god ona davala jako dobre izvedbe, ono što ovaj film čini odličnim, neki kažu čak i favoritom za Oscara, jest njegov redatelj David Fincher. Redatelj filmova kao što su Sedam, Igra, Soba panike i nesuđeni redatelj Nemoguće misije 3 opet pokazuje da je samo pitanje vremena kad će dobiti Oscara za režiju. Znate kako svaki redatelj postaje majstor nečega? Npr. Kubrick je majstor kadrova, Stone majstor političke angažiranosti, Spielberg majstor Blockbustera, a Leone majstor nad majstorima. Tako je Fincher majstor atmosfere i majstor tjeskobe. Kako taj čovjek zna napraviti tjeskobnu atmosferu koja gledatelja drži doslovno na rubu sjedala. Ovdje Fincher to pokazuje u najboljem svijetlu. Također je odlično prikazao atmosferu 70-ih. Čak je koristio i stari logo Paramount Picturesa! Posebno valja izdvojiti scene policijskog intervjua sa Leejem, scenu sa podrumom, prvo ubojstvo, ubojstvo taksista, TV intervju sa Zodiacom. Ukratko scene koje film od 2 i pol sata čine apsolutno pitkim i lakim za gledanje, iako bi se gledatelj mogao izgubiti u brzom mijenjanju vremena radnje, al to i ne mora biti tako. Što reći? Ako volite Finchera, pogledajte film. Ako volite krimi-trilere, pogledajte film. Kvragu, ak držite do sebe, Pogledajte fi

Odlično Zodiac

Puno sam očekivao od ovog filma. Ipak se radi o David Fincheru, redatelju koji svakako zna svoj posao, još pogotovo kada se radi o tako zanimljivoj temi kao što je serijski ubojica. Moja očekivanja su opravdana, ali ipak ne u potpunosti. Film je zanimljiv od početka do kraja, te me je stalno držao u nekoj napetosti što će biti na kraju. Znao sam, dakako, da ubojica nikada nije pronađen, ali sam ipak očekivao da će nam scenaristi dati svoje viđenje tko bi mogao biti ubojica, ali oni to područje ostavljaju otvorenim. To mi nije baš leglo. Ne da to nije dobro, dapače odlično je, ali mene bi više zanimala neka teorija koja se razvija oko jednog čovjeka. Ali, svejedno radi se o vrlo zanimljivoj temi koja je svakako ispričana briljantno. Scenaristi nas žele uputiti, u prvoj polovici filma, što policija misli, kako razmišlja, kako djeluje i to, bome, scenaristi rade vrlo detaljno i zanimljivo. Drugi dio filma posvećuju liku Robertu Graysmithu. Njegove teorije o ubojici, te na kraju njegova sigurnost da je Arthur Leigh Allen serijski ubojica mene je zanijelo u razmišljanje, je li to stvarno točno. Sve je moguće, tako govori film, pa i na kraju kaže da je istraga u nekim državama još otvorena. Režijski film je stvarno odlična, te nas stalno drži u napetosti, a to je teško postići kada se priča već zna i kada radnja teče sporije nego u nekom akcijskom filmu. Glumci su također izvrsni. Trebalo bi izdvojiti ipak Jake Gyllenhaala, Robert Downey Jr.-a, Mark Ruffala, ali i odličnog Johna Carrolla Lyncha (Arthur Leigh Allen). Film svakako vrijedi pogledati. Moja ocjena je između četiri i pet. Dugo sam razmišljao što ću dati. Zahvaljujući odličnoj glumi i režiji ja mu dajem pet.

Ocjena recenzije: 3.2 Tvoja ocjena: -

Sjajno

Iako nisam neki ljubitelj trilera moram priznati da se radi o sjajnom filmu. Obavezno pogledati i to u kinu. Soundtrack sjajan (Marvin Gaye, Isaac Hayes, Gerry Rafferty...).