Norbit

Monstrum od žene

Polazeći od premise:''Da li ste nekada u životu napravili ovako veeeliku grešku?'', Brian Robbins (''The Shaggy Dog'', 2006.) režira komičnu priču koju su osmislili braća Eddie Murphy & Charles Q. Murphy. Pratimo tugaljivu životnu priču Norbita (Eddie Murphy), siročeta koje je odraslo u kineskom restoranu pod budnim okom, Mr. Wonga (Eddie Murphy). Najviše vremena provodio je u društvu šarmantne Kate (Thandie Newton). No životni putevi im se razilaze:Kate odlazi u starateljsku porodicu, a Norbit ostaje sa džinovskom Rasputiom (Eddie Murphy), koja ga štiti od lokalnih školskih nasilnika, izigravajući njegovu curu. Prošlo je dosta vremena, a deca su odrasla. Kate se vraća u grad kao uspešna poslovna žena, sa namerom da kupi sirotište. Ima ozbiljnu vezu, sa mladim advokatom Deion Hughesom (Cuba Gooding Jr.). Za razliku od nje, Norbit životari u paklu, zvanom brak sa Rasputiom. Strah je ono sa čim leže i ustaje iz bračne postelje. Ponovni susret dvoje ljudi između kojih su nekada (detinjstvo) postojale simpatije, možda će se sada razviti u nešto više, ozbiljnije. Samo na tom putu stoje brojne prepreke, počev od Rasputie i njena tri opaka brata. A ni Deion nije nevino jagnje za koje se izdaje pred svojom verenicom...Ovakvu vrstu glumačkih vratolomija od Murphyja, gde se pojavljuje u trostrukoj ulozi, imali smo već prilike da gledamo (recimo "The Nutty Professor"). Svaka mu čast na gegovima i sposobnosti da zabavlja (naročito kad ga gledamo kao zločestu Rasputiu), pa je zato uglavnom neki od njegovih likova u praktično svakom kadru. Zamerka se ipak odnosi na tanku, pomalo otrcanu priču, koja je valjda najpre trebala da izazove neko sažaljenje kod gledalaca, uz istovremenu osudu nekih drugih likova koji okružuju nesrećnog Norbita. Nakon toga radnja se usmerava na emocije, tj. ljubavnu priču, stavljajući običnog gledaoca u položaj navijača, koji očekuje da se njih dvoje konačno smuvaju. Realno sve to deluje pomalo stupidno, da ne kažem prostački (ako imamo u vidu celokupno Norbitovo okruženje, sačinjeno od neobične galerije likova). Verovatno zbog upotrebe silnih količina lateksa, šminke, maski i sl. kostimografije, budžet od čak $60,000,000 je razumljiv. Ipak nije ostvaren neki veći bum na kino-blagajnama širom USA, jer je zarada od nekih $96,000,000 ispod očekivanja od strane moćnika iz ''DreamWorksa''. Lokacije na kojima je snimano pronađene su u Kaliforniji i to pretežno u L.A. Kao veliki fan gosn Murhpyja, svestan da svaka karijera ima uspone i padove, ovu komedijicu ''ću mu oprostiti''. Tu je negde blizu nekog bledog proseka, mada je kritika gotovo listom sasekla ovu sprdačinu od komedije. Ko voli gegove, opušteno zezanje, mogao bi i da pogleda, u protivnom ako traži nešto više...neka preskoči.

Jadno

U Norbitu će uživati samo osobe s jako niskim kvocijentom inteligencije. Film je toliko loš da ga nisam ni htjeo pogledati do kraja ali Norbit ima i jednu dobru stranu, a to je nevjerojatno dobra šminka višestrukog oskarovca Ricka Bakera od kojih 3 lika koje glumi Murphy zaista izgledaju kao da ga glume 3 različite osobe. Baker je spasio ovaj film od sveopćeg potopa.

Presmiješno

ne kužim zašto se svi bune protiv tog filma pa št amu fali???meni je baš bio smiješan i baš sam se nasmijao sa eddijem murphijem i mogu ga čak prozvat njegovom nasmješnijom ulogom dosad hahaaa pogotovo one debele babe jooooj ma čista petica

ne bas

film mi se ni malo ne svida.Jedino sto ima je komedija

nista posebno

uobičajna crnačka komedija

katastrofa

Prije pocetka gledanja filma upitao sam samoga sebe: Da li ce u ovome filmu biti ispustanja prdaca, kao u svim novijim crnackim komedijama? Ovakvo glupo pitanje se ne bi trebalo postavljati. Odgovor se sam po sebi podrazumijeva i on je potvrdan. Naravno da sam to znao, ali sam ipak isao gledati ovo tesko sranje. Osamdesetih godina prosloga stoljeca postojale su po meni dvije crnacke ikone (Michael Jackson - Glazbena ikona i Eddie Murphy - filmska ikona). Ono sto se danas desava u njihovim glavama tesko je objasniti. Kako netko moze snimiti genijalne albume kao sto su Thriller i Off The Wall i nakon toga postati pedofil tesko je objasniti, ali ovakve komedije sa Eddie Murphy-em su jos teze za objasniti. To jednostavno nije isti komicar koji je snimio Trading Places, Coming To America, Policajce S Beverly Hillsa, 48 Hours, Distinguished Gentleman i ostale jako dobre komedije. Sjetimo se samo legendarne scene iz Trading Places na pocetku filma sa dva policajca i Eddiem, pa scene u zatvoru u 48 Hours gdje Eddie pjeva Roxanne od The Policea. Ali, ovo sto danas gospodin Murphy radi je prakticki negledljivo. Likovi su slabo maskirani (sve ih redom glumi Eddie) i u filmu je najveci domet ismijavanje debljine i glorificiranje anoreksije (Thandie Newton-niti sisa, niti guzica). Eddie, Eddie, crni Eddie nemoj vise snimati ovakva sranja. Toliko.

Norbit - prosječno

Tipična američka komedija... malo dobrih fora a više usiljenog humora... Kao i kod većine komedija - najbolji prizori filma su u traileru/ foršpanu.Iskreno, očekivala više. Pohvale za odlične maske, cijelo vrijeme sam mislila da Eddie Murphy glumi dvije osobe, nisam ga prepoznala u Mr.Wongu :)