Pobjesnjeli Max

Posebno DVD izdanje

Kako sam u zadnje vrijeme bombardiran vijestima o situaciju u Siriji i mogućnost ''nuklearnog rata'', odlučio sam pogledat film slične tematike – kultni MAD MAX. Pred nekoliko mjeseci nabavio sam si posebno DVD izdanje ovog filma, sa mnoštvo dodataka i komentara. Neznam koliko ste znali, ali film Mad Max je sinroniziran na engleski, da bi američkoj publici bilo lakše razumjet film (brižni Ameri :P ). Na ovom izdanju kojeg imam je i opcija gledanja filma na originalnom australskom jeziku. Znao sam i prije za tu mogućnost, ali jednostavno ovo mi je bio prvi put da ga gledam na taj način. Mogu samo reći da me oduševio. Nevjerovatno koliko mi bolje zvuči na australskom. ''Noćni jahač'' (u onoj prvoj sceni kad bježi policiji) mi ima puno ''kreštaviji'' – nekako luđački glas, nego što je to zapravo bilo u onom sinkroniziranom izdanju. Glas Mel Gibsona je drukčiji, ma jednostavno, cijeli film mi je drukčiji. Odlično iskustvo i ako imate priliku pogledati sa original zvukom, svakako to učinite. Nećete požaliti!!

Posebno DVD izdanje

Mad Mel

Tko bi rekao da će taj jeftini (koštao je svega 300 tis. AUD,od kojih je 15 tis. otišlo Gibsonu),sirovi post-apokaliptični film ceste sa hrpom jurnjava i razbijanja autiju,te sa zbilja jednostavnom pričom osvete prepune klišeja doživjeti takav komercijalni uspjeh te davne 1979. godine u domovini a kamo li u svijetu (u domovini je zaradio 8 mil$,a u cijelom svijetu oko 100 mil$),te još k tome do danas postati kultni film,tim više što se ne radi o Američkom filmu nego o Australskom.Ali je,ponajviše zbog toga što je imao tada specifičnu fabulu (post-apokaliptična budućnost),drugačiji način uvođenja publike u priču,kao i karakterističnu sirovu, moglo bi se reći pankersku,post-apokaliptičnu atmosferu i vizualni identitet,kao i na kraju krajeva realne,opasne i adrenalinske jurnjave koje se još i dan danas smatraju među najrealnijim jurnjavama i stuntovima izvedenim na filmu. A uz sve to, upravo je taj film napravio od Mela Gibsona...Mela Gibsona, koji samo tom filmu i toj kultnoj ulozi može zahvaliti svoj današnji status velike filmske zvijezde.Da stvar bude još bolja,Gibsonu ta uloga nikada nije ni bila namijenjena,tj.,dobio ju je sasvim slučajno. Naime on je na audiciju za "Mad Maxa" došao kao podrška i pratnja svome prijatelju, ali kad su ga producenti vidjeli prepunog masnica i ogrebotina preostalih iz opake barske tučnjave,pomislili su da se tip zbilja pripremio za ulogu,pa su ga odlučili angažirati. I tako je Mel ušao u legendu kao pobješnjeli Max,antijunak u koži,koji luta post-apokaliptičnom Australijom u svom nabrijanom autu,posljednjem V8 Interceptoru,sa skraćenom dvocijevkom u jednoj ruci,i psom u drugoj. Sve u svemu,"Mad Max" je jednostavan,pomalo sirov, pa danas čak i trashy film.No isto tako je i efektan,nezaboravan i kultni film koji je uvelike utjecao na filmski žanr,te danas slovi kao malo remek-djelo koje se svakako isplati pogledati. Čisti dokaz kako je i za jako,jako malo para moguće snimiti nešto kvalitetno ako imate dovoljno mašte i kreativnosti.

Ocjena recenzije: 2.4 Tvoja ocjena: -

Film-strip

Suluda vizija postkataklizmičkog svijeta koja danas, u doba digitalne animacije (i suhe mašte) djeluje zapanjujuće: polurazrušena Palača pravde u kojoj se šeću policajci gori od kriminalaca, dotrajali "Interceptori", čudni, uznemirujući kadrovi koji tek daju naslutiti što se sve desilo čovječanstvu. Dodajmo tu još i tjeskobu glavnih likova, spojenu sa ikonografijom ranih 80-ih (ili kasnih 70-ih), koja uključuje za danšnje vrijeme totalno čudne likove i odnose među njima, pa ćemo vidjeti koliko su filmska industrija i ljudska kultura odmakle u jedva 30 godina. Kažem, današnjim generacijama film će možda izgledati dosadan zbog tadašnje produkcije, zbog prividnog besmisla i nezanimljivosti teme, kao uostalom i zbog općenito prevelikog jaza koji se dogodio u vremenu od nastanka filma do danas. No, kako sam jednom čuo primjedbu jedne duplo mlađe osobe da joj je film "Ratnici podzemlja" daleko najbolji film na tu temu, možda ima nade da ovu nedjelju navečer pokoji mladac upali televizor i ostane prikovan zuriti u ovo zanimljivo stripoliko ostvarenje. Kao da ponovno listamo neki anonimni uradak iz Stripoteke ili Spunka!