Indiana Jones: Posljednji križarski pohod

indiana jones i posljedni krizarski pohod

predobar film

Šećer dolazi na kraju

Nakon pomalo razočaravajućeg ''Indiane Jonesa i ukletog hrama'', duo Spielberg-Lucas se vratio onome što je napravljeno u originalu i snimili su najbolji dio trilogije, te jedan najzabavnijih filmova uopće. Sve je ponovljeno kao i u ''Otimačima': opet je tu potraga za svetim predmetom (gralom) koji ima tajanstvene moći, opet su tu nacisti na suprotnoj strani,opet je tu hrpa akcije popraćena humorom, opet su tu simpatični Sallah i Marcus Brody i, naravno, opet je tu odlični Ford. Ono zbog čega je film bolji od svojih prethodnika su po meni dvije stvari: odlična uvodna scena i svakako neponovljivi Sean Connery u ulozi Indyjevog oca. Uvodna scena sa mladim Indianom je napravljena besprijekorno, a dodatnu težinu joj daje uloga pokojnog Rivera Phoenixa u ulozi mladog Indyja. O Seanu Conneryju ne treba puno pisati jer je njegova prezentacija Indianinog oca savršena i on je centralni lik cijelog filma oko kojeg se u biti i sve vrti. Nadalje, treba istaći da ovaj film nudi i ozbiljniju razradu likova, pogotovo Indiane. Uvodna scena objašnjava puno toga o njemu (odakle mu ožiljak, zašto se boji zmija, zašto se služi bičem...). Kroz njegov odnos sa ocem saznaje se puno o njegovoj prošlosti (npr. njegovo pravo ime), a Ford i Connery su stvorili jedan od najboljih parova na filmskom platnu. Nadalje ovdje se ženskom liku nije posvetilo toliko puno pažnje (možda je tako napravljeno nakon prilično razočaravajuće Capshaw u ''Ukletom hramu'') i ovdje uloga Alison Doody kao Elsa više služi kao lik koji će spojiti Indianu i njegovog oca. Savršeni završetak savršene trilogije (pogotovo završni kadar kada naši junaci odjašu u zalazak sunca), a nama ostaje vidjeti kako će izgledati dugojavaljivani četvrti nastavak.

Pam-param-pam! pam-param!

Ah ta melodija! Jedna od najljepših! Čista himna avanturističkih filmova. Ovaj film se uspješno nastavlja na tradiciju koju je postavio prvi film o najpoznatijem arheologu, a od koje je drugi malo zalutao. Dakle sada nemamo više bljak kult kao neprijatelje, nego dobro stare, plave naciste i sav humor vezan uz iste. opet imamo ono što smo imali i u prvom dijelu: egzotične lokacije (Venecija, Berlin, Bliski istok, Alpe,...), odlične sidekickove (Brody, onaj simpatični Arapin,...) i ovaj put novi, dinamični duo Indy i otac mu Henry! A Connery je savršen izbor za ovu ulogu, jer producenti su sami rekli da jedino James Bond može biti otac Indiani Jonesu. I Bond mu je otac. Njihov humoristični odnos prepun prepucavanja i umnog nadmetanja ih na kraju filma zbližava u jednom od simbolički najljepših krajeva filmova općenito. Ono kad Indy visi nad provalijom... ma neću vam reći! Upropastit ću vam gledanje filma! Ukratko, film je odličan! I ako ga još niste odgledali, brzo u videoteku, šešir na glavu i bič u ruke i juriš u nove pohode! PAM-PARAM-PAM! PAM-PARAM!