Crna Dalija

Spica, dosadno, komplikovano, dosadno, dosadno, wtf?, kraj!

Imam samo jedno pitanje. Zasto? P. S. Snimatelj Vilmos Zsigmond je ipak zasluzio Oskar, glumci su nepogresivo odabrani, 50 miliona $ budzeta i sve to su scenarista i reziser pretvorili u piece of sh*t. OCENA 1,5/5

Ispod očekivanja

Ja sam knjigu pročitao i filmom sam zadovoljan jer sam očekivao debakl budući da je knjiga složena i teško ju je prenijeti na film.

Može De Palma i bolje....

Solidno ostvarenje iako mi je priča na momente nedorečena, a gluma ne baš uvjerljiva. Ugođaj i fotografija dobri. Fan sam De Palminih ranijih ostvarenja i jedva čekam kad će se vratiti u pravu formu.

Ugodna iznenađenja

Prvi pogled na podjelu uloga za "Crnu Daliju" nije obećavao. Josh Hartnett činio se prebalavim za ulogu prekaljenog detektiva-boksača, Scarlett Johansson činila se stvorenom za ulogu fatalne žene, a ne prekaljene slatkice, dok Hillary Swank vjerojatno možemo zamisliti u bilo kojoj ulozi - osim femme fatale! Jedino se Aaron Eckhart koliko-toliko ukopio u ovaj noir. Drugi pogled donio je ugodno iznenađenje: Hartnett je vrlo dobrom glumom uspio potisnuti svoje balavo lice u drugi plan, Johansson se izvrsno snašla kao mila djevojka, a fatalna Swank potvrdila je svoju glumačku kvalitetu i definitivno izbjegla mogućnost da postane predodređena za "muškobanjaste" uloge! Ipak, najupečatljivija ostaje sporedna Mia Kirshner kao izmasakrirana i ubijena pokretačica radnje, i prava je šteta što je tako rijetko viđamo u kvalitetnim ulogama. Iako je "Crna Dalija" vizualno prekrasan film, snimljen u najboljoj noirovskoj maniri, čvrsto vjerujem da roman Jamesa Ellroya ostavlja snažniji utisak. Međutim, ne mislim da je potrebno pročitati knjigu da bi se pohvatalo konce filma. Početak, doduše, pomalo zbunjuje i traži ponovno gledanje, ali ostatak filma je dovoljno linearan i razumljiv bez većih poteškoća. "Crna Dalija" je tek malenu stepenicu niže od "L.A povjerljivo", prve adaptacije po Ellroyu. Brian De Palma, naime, još nije toliko ostario da ne bi mogao iznijeti kvalitetan film noir na svjetlo dana. Skepticima u inat, De Palma još uvijek čvrsto drži redateljsko uzde u svojim rukama.

De Palma se vratio

Heeeee's BAAACK! Jedan od meni najmilijih redatelja se vratio režiji. Neka. neka. No da ne ispadne da sad ja samo pišem sonetni vijenac De Palmi, vratit ću se na film. Daklem, imamo jedno vrlo brutalno ubojstvo mlade i nadobudne glumice. Imamo dva mlada detektiva/Buddyja. Imamo lijepe lijepe žene (jednu femme fatale). Što dobijete kada spojite ove elemente: Film noir. Producentski lijepo ispoliran film, Crna dalija vrvi od poznatih glumačkih imena (Hartnett, Eckhart, Johansson, Swank,...). Uzmete li u obzir da je film nastao po knjizi Jamesa Elroyja, autoru L.A. povjerljivo i u režiji glasovitog De Palme, čovjek bi rekao: "vidi, vidi. Ovo će biti remek-djelo." Je li ovaj film uistinu remek-djelo? Pa i ne baš. Nije ni sranje, ali ipak mu fali nekoliko elemenata. Kao prvo: scenarij. Dosta je nejasan. Popriličan dio detalja oko radnje ćete pohvatati tek na kraju (neki će mi reći: "pa kad si glup i nisi skužio ranije"). Ali stvarno je tako. Neki detalji, koji su itekako bitni za priču (neću ih sad nabrajati da ne odam kraj filma ili radnju). Ne znam je li knjiga tako pisana, ali scenarij me nije previše oduševio. Glumačka ostvarenja su OK, ali ipak su mogli napraviti bolji casting: Swank u ulozi femme fatale, a Scarlet kao mila ženskica. Možda bi bilo bolje da je obratno. Ali režijski i umjetnički film je na mjestu. Jasno vidljiv De Palmih štih sa puno dugačkih neprekinutih kadrova sa minimalnim pokretima kamere. Fotografija sa ispranim bojama izvrno dočarava atmosferu filma noir. Kadrovi su puni dima i igra svjetla i sjene je lijepo pogođena i daje dobar vizualni identitet filmu (ovo nisam prepisao iz nekih novina, majke mi). Za kraj balade, konačna ocjena će biti 4. Zašto? Kao lijepi prosjek umjetničkog dijela (režije, fotografije, glazbe, itd.) koji je za 5 glumačkih izvedbi i scenarija koji je za 3.

Razočaranje

Ponovno, ja naivac, unatoč lošim kritikama filma, očekujem super film i kako to obično biva: razočaram se. Opet isto: kultni redatelj, glumačka ekipa iz snova, megapopularna knjiga koja je još zasnovana na istinitom, nikad riješenom slučaju i opet je rezultat prosječan i osrednji film. Zakej se to stalno događa? Kao prvo De Palma je napravil veliku pogrešku ( ko da je jebeni amater) uzevši poznatu, ali za ovu prigodu, totalno profulanu glumačku ekipu. Svi su za kurac, ali ono doslovno svi, izuzev male koja glumi Elizabeth Short koja je stvarno dobro dočarala nju kao lika ( one crno-bijele snimke su briljantne i definitivno najbolja stvar u filmu). Također mi na živce idu sve one male pričice sa strane koje su samo upropastile onu glavnu ( umjesto da se redatelj samo usredotočil na istragu ubojstva i opsesiju dvoje likova likom i djelom Elizabeth Short). Nakon ovog filma sigurno ne bum pročital knjigu, no tko zna možda je i u samoj knjizi problem pa De Palma nije mogel nikaj puno napraviti. Danas se očito ne mre snimiti dobri noir-film. Ocjena: 2, 5 / 5

negledljivo

Film je smeće. Kamera je jedina dobra u tom filmu, ali besmisao priče, nelogičnosti, nejasnosti i lijenost su preteški da bi ih kamerman spasio. Scarlett nije za tu ulogu. Priče gotovo da i nema.

crna dalija ili crna katastrofa

Ovako nesto dosadno vec dugo nisam gledao. Gluma losa, kulise za film napravljene izuzetno lose kao da se rade za nekakvu tv seriju f-produkcije. Scarlet Johannson uobicajeno antipaticna. Tko bi rekao da je to uopce rezirao De Palma. Radnja naravno nikakva. Ubojica, naravno onaj na koga se uopce ne misli da bi mogao ubiti.Steta sto se ne moze ocijeniti ovaj film manje od jedan, stoga ovome filmu dajem cvstu i sigurnu jedinicu. Obavezno preskociti i radije otici sa djecom u ZOO i posjetiti park Maksimir u ove prekrasne suncane dane, a ne gubiti vrijeme na Josha Hartnetta, Scarlet Johannson, De Palmu, Hilary Swank i ostale tzv. nove zvijezde Americke kinematografije.

jedan veliki uzas!

katastrofa! ovako los film nisam odavno gledala...ne znam sto je gore, radnja, zaplet,rasplet, pocetak,kraj??...bilo bi mi jako drago-ako netko ovo procita- da mi objasni sto je tocno u tom filmu dobro...jer,ja to ne vidim, ma uzas.

Crna Dalija

Meni je odličan film,dosta je napet i zanimljiv samo mi dojam kvari Josh Hartnett kao Bukcy Bleichert.