Novi svijet

Sudar svetova

'Jednom otkriveno, zauvek je promenjeno!' Ovo je premisa romantične avanture, smeštene u živopisnoj divljini Amerike.Kompletan autor je neverovatni osobenjak Terrence Malick, koji je inspirisan legendom o ambicioznom vojniku i lepoj mladoj Indijanki, napravio upečatljivu filmsku priču o ljubavi, o nadi, o pravu na izbor, o putu u nepoznato, o ambiciji da se upozna jedan potpuno nov svet, drugačija kultura.Godina je 1607.To je vreme kada britanska kruna šalje svoje izaslanike širom sveta u potrazi za novim kolonijama.U jednoj ekspediciji britanska vojska pristaje u Jamestown, mestu lociranom u koloniji nazvanoj Virginia.Dolazak belih ljudi zauvek će promeniti odnose koji su vladali među primitivnim indijanskim plemenima.Svojeglavi kapetan John Smith (Collin Farrell), zalagao se za miroljubivu koegzistenciju s plemenima na koja su naišli u novom svetu.A kada upozna Pocahontas (Q'orianka Kilcher), ćerku ponosnog poglavice Powhatana (August Schellenberg) avanturista Smith će poslušati svoje srce i zaboraviti na svoje vojničke obaveze, rizikujući čak i sopstveni život zarad prave ljubavi...Pronicljiva režija uspeva da nam u pozadini nekih istorijskih činjenica, efektno nametne ljubavni aspekt priče, prožet potrebnom dozom romantike.Izvrsna kamera, koja je ovekovečila predivnu prirodu Amerike, zahvaljujući setovima odrađenim na lokacijama po Virginiji (pored toga, deo filma sniman je i na lokacijama u Engleskoj), stvorila je vizuelno raskošan, autentičan ambijent divlje, netaknute Amerike.Dobra scenografija, solidne maske i adekvatni kostimi (naročito u prikazu Indijanaca) jasno pokazuju da Malick vodi računa o detaljima.Toga se pridržavao prilikom režiranja pojedinih scena, pa su tako pojedini segmenti filma pomalo razvučeni i usporeni, ali to je već dobro poznata odlika (po mnogima, samo mana) ovog priznatog umetnika.Glumački performans, generalno zaslužuje prelaznu ocenu, tako da ne bih nikoga posebno istakao.Kao celina ovaj film dobro funkcioniše, jer radnja ima nekakav ustaljeni ritam, tako da je režiji pošlo za rukom da nam približi filmsku priču i obezbedi nam istinski provokativan i dovoljno zabavan film, uprkos nekim sitnijim propustima.Tu mislim na dužinu trajanja, ali i na zanemarivanje nekih istorijskih događaja koji se tek ovlaš pominju u filmu.

užas

jaoooo živa dosada 90% filma... veliko razočarenje

kontemplacija i empatija

predivno snimljen i režiran film, pristupom vrlo sličan malickovom prethodnom filmu "tanka crvena linija". malick se zadržava na vrlo jednostavnoj fabuli i cijeli film usmjerava na duge periode tišine koji gledatelja tjeraju u neko divno kontemplativno stanje i koje ga "prisiljavaju" na empatiju što prema indijancima, što prema kolonizatorima (u vidu ljubavi kćeri indijanskog poglavice i engleskog vojnika). prvi dio posvećen je susretima "civliziacije" i "primitivaca" u kojima je, kao i u "plesu s vukovima" bijeli čovjek predstavljen kao puno primitivnije i prizemnije biće od duhovnih indijanaca. u drugom dijelu naglasak je na nejasnim ljubavnim osjećajima mlade indijanke, asimilirane u za nju novi engleski svijet. malicku nije stalo zabavljati gledatelja, njegov pristup je jasan: prikazati vizualno snažne kadrove, sporu i sadržajem oskudnu radnju i nametnuti niz tema za razmišljanje. po meni je uspio ostvariti film koji gledatelj neće lako zaboraviti.

Ocjena recenzije: 4.67 Tvoja ocjena: -

koma

Dok sam se po 10 put boril da ne zaspim(bezuspješno)u sebi sam mislil čovječe koje je ovo sranje od filma.Radnja obečavajuća,glumci odlični a konačni rezultat KOMA.Čitav film je lišen glazbe što mu daje nevjerojatni osječaj dosade,glumci nešto misle pa se sve vrti ,pa se oni vrte,pa opet nekaj misle ,ko da su se najeli ludih gljiva i jako napušili ,sve zajedno.Jedva sam ga pogledal do pola,ocjena -2