Superman - Povratak

bolje da se nije vraća

nakon prva dva x-mana stekao sam dobar dojam o redatelju singeru, ali s ovim filmom radi lošu reklamu samom sebi. Jedan od najskupljih filmova svih vremena je znači skoro bez i jedne akcijske scene, efekata ima nešto na kraju s drugorazrednim glumcima. Gdje su novci otišli zbilja neznam. Prije komorna drama nego sf spektakl

Smeće!

Jadan C. Reeve se okreće u grobu! Ukratko: film sam ugasio pred kraj, takve gluposti su neprihvatljive! Sad tek vidim kaku su stari Supermani bili remek-djela za ovu glupost.

1 riječ puno samoglasnika: booooooring

Ja volim superjunake. Oni su, naime, super. Najsuper od svih je, naravno, superman. Sada kada smo to apsolvirali, recimo i to da sam uvijek bio nekako nesklon Supermanu, ali pritisnut vanjskim utjecajima morao sam mu odati počast kao najvećem superjunaku. Nadam se da su sada i drugi progledali. Koncept Supermana kao takvog je: DOSADAN. Goodie goodie two shoes. Dosadan. Ovo sve kažem jer mislim da se odnosi i na film. Kao što volim superjunake, volim i Singera, i hvala mu za X-mene. Ali Superman se čini kao i svaki epski holivudski nazovi film, nešto što može svatki režirati. Možda Bryan daje nešto svojega u to, ali na kraju ipak gledate generičko masturbiranje čiji je jedini adut riječ "Superman". Bah, opet rant. Ispričavam se. Čak je i Kevin Spacey u filmu dosadan. Znao sam ja davno da će teško od Superman tematike dobar film.

Is It a Bird? Is It A Plane?

No, It's a Blockbuster! Ta-dam! Čovjek od čelika se vratio. Najomiljeniji junak svih generacija i najveći junak svih vremena (Batman i svi Marvellovci mu nisu ni do plašta) On se ne mora poistovjetiti sa nekom životinjom, vragom, olujom ili bog zna čime sve ne. On je jednostavno Superman. Nakon dugogodišnjeg nedostatka prisutnosti ovog lika, Poznati i redatelj, koji se posebno dobro istakao kao redatelj stripova, Bryan Singer je odlučio preuzeti Supermana i vratiti mu stari sjaj koji je na tragu prvog Supermana Richarda Donnera. Priča je sažeta u naslovu. Dakle, Superman se vratio nakon pet godina (ili više u realnom vremenu) i nalazi da se sve oko njega promijenilo. Lois Lane se udala, ima sina, uglavnom ide joj. Lex Luthor je na slobodi i to zato što Superman nije svjedočio na suđenju (da Synger možda ne upućuje kritiku hrvatskom pravosuđu - šala mala) i planira, a šta će drugo, osvojiti svijet i pobiti ne milijune, nego milijarde ljudi. Dakle, priča standardna. Malo debilna, ali standardna. Ok, idemo dalje. Superman. Nakon po mnogima jednog jedinog Christophera Reevea, plavi kostim je obukao relativno nepoznati Brandon Routh. I dobro mu pristaje (ma ne u tom smislu, perverznjaci jedni!). Hoću reći, Routh se dobro snašao u ulozi Supermana i daje mu onaj šarm (ala imam loš izbor riječi) koji mu je podario Reeve. Režija je solidna, u potpunosti iskorištava modernu tehnologiju i Singer nam ne da mira u gledanju tih scena. Lex Luthor je Ok, Kevin Spacey je, čini se, imao puno motiva da dostojno odglumi najzlotvornijeg negativca na svijetu. Lois Lane je, po meni, malo naporna i klasična je Damsel-in-distress. Ali Kate Bosworth mi ne djeluje kao baš dobro rješenje. Radnja očito govori o tome kako smo mi ljudi Supermanova motivacija i da on ovisi o nama isto toliko kao što mi ovisimo o njemu. Za kraj, želim reći da mi se film iskreno svidio jer me je lijepo podsjetio na te prave klasike kao prvi Superman i da tu atmosferu solidno spaja sa modernom tehnologijom.

In memoriam Christopher Reeve

Iz svakog kadra ovog filma (a to je vidljivo i na kraju na odjavnoj špici) ovaj cijeli film je zapravo jedan veliki ''In memoriam'' Christopheru Reeveu, prvom i (po meni) jedinom koji je mogao odglumiti Supermana. Svaka čast i Singeru koji je uvidio da upravo u tome leži uspjeh prijašnjih Superman filmova i pokušao je i ovdje nešto napraviti. Kažem pokušao zato što ipak nije uspio nadmašiti Donnerov klasik iz 1978. Najlošjiji dio ovog filma je radnja koja mi djeluje potpuno besmisleno (doduše ni u prijašnjim filmovima logika nije bila jača strana, ali je priča imala i glavu i rep). Znam da svaki super-negativac mora imati za plan da osvoji cijeli svijet, ali koja je svrha sagraditi vlastiti otok, naspram kojeg Goli otok izgleda kao hotel sa pet zvijezdica nije mi jasno. Druga stvar, mislim da je Spacey podbacio u ovom filmu. Koliko god ja cijenio njega kao glumca, u ovom filmu njegov Luthor mi više djeluje smiješan nego opasan, a Spaceyjeve mogućnosti potpuno neiskorištene. Da je Singer malo više pažnje posvetio odnosu između Supermana tj. Clarka Kenta i Lois Lane, da je malo više slobode dano Spaceyju, te da je radnja filma malo smislenija, sigurno bi sve djelovalo puno bolje. Pohvalio bi Routha u naslovnoj ulozi koji se odlično snašao i učinio Supermana pristupačnijim ljudima, dakako pohvale za to jednako idu i Singeru. To je posebno očito u sceni kada Supermana dovoze u bolnicu i skidaju mu odijelo. Posebno mi je bilo zanimljivo gledati Routha koji je skinuo i neke zanimljive detalje koje je Reeve dao glavnom liku i koji su simpatični (npr. kako Kent prstom popravlja naočale). Akcijske scene su spektakularne i u potpunosti su iskorištene sve mogućnosti današnje tehnologije. Ali ni naprednija tehnologija nije ovog Supermana učinila superiornijim u odnosu na stari. Solidan blockbuster koji će sigurno dobiti i nastavka (navodno je već i najavljen).

Bolje ne može

Kada se uz odličnu režiju, pristojne dijaloge i solidne glumce, zalomi ispodprosječan film (a specijalni efekti nisu zakazali) - koga ili što okriviti? Lošu priču, rekla bih. Takva je, recimo, Supermanova priča. Savršeno građeni, dobri, brzi i snažni Kal-El, koji se može pojaviti na svakom mjestu u svako vrijeme, sa svojim savršeno smotanim alter-egom, za mene je oduvijek bio smiješan lik. I čak bih mu oprostila tu blesavu savršenost kad bi mi bilo jasno kamo svaki puta sakrije onaj crveni plašt koji se vijori kad sa sebe strgne savršeno bezlično odijelo. Čast Bryanu Singeru, jer u svojeg je dragog stripovskog superjunaka uložio mnogo truda, što se u filmu i očituje. Čast Kevinu Spaceyu, jer je jedan od najkarizmatičnijih filmskih negativaca što sam ih vidjela u posljednje vrijeme. Daleko od zamjerki je i ostatak glumačke ekipe, čak i onaj mladi, svježi i neiskusni. Ali sve ove počasti nisu dovoljne. Filmu nedostaje jaka priča, priča koja nije prepuna rupa. I ako izuzmemo tajanstveni Supermanov plašt (koji valjda jedino mene muči), i činjenicu da nitko zaozbiljno ne sumnja u podudarnosti između Clarka Kenta i tog Isusa Krista s druge planete, još uvijek ostaje ona nevjerojatno nelogična scena u kojoj Superman uspijeva podići golemu kamenu gromadu prepunu kriptonita, minerala koji mu (inače!) oduzima svaku nadljudsku moć! Kako je to moguće? Je li novi Superman možda genetski modificiran? Bilo kakvo objašnjenje....? Ali objašnjenja nema. Ma koliko truda i Singerove ljubavi prema Supermanovom liku bilo uloženo u "Supermanov povratak", to nije moglo biti dovoljno. A bolje od ovoga nije moglo biti, jer priča o Supermanu je bila i ostala takva da njene rupe jednostavno nije moguće pokriti.

kino spektakl

Film je napravljen kao čistokrvni kino-spektakl. Nema nešto previše originalnosti u samoj radnji - dapače, ideja Luthera da naparavi novi kontinent je prilično bezveze. No, ono što filmu zaista vrijedi su akcijske scene u kojima Singer bez problema pokazuje u kojim stvarima su današnji filmovi u prednosti ispred onih iz 70-ih. Zaista spektakularne akcijske scene u kojima je Singer pravi majstor, te dobra glumačka ekipa (osim ne baš uvjerljive Kate Bosworth). Mladi Routh je sjajan, posebice kao smušeni Clark Kent. Spacey - sjajan kao i obično Ocjena: 4

Neuvjerljivo i loše

Prije nego prijeđem na film moram reć da mi nisu jasni ljudi koji ocjenjuju ove recenzije (npr. sve ove ispod moje). Ali dobro - prelazim na film. Nakon filma "Batman - početak", prosječni gledatelj želi uzeti plašt i tajice i otići u borbu protiv kriminala. Nakon filma "Povratak Supermana" prosječni gledatelj poželi otići doma. Konačno. Film traje 150ak minuta uz pauzu (?) u Cinestaru. Svo to vrijeme ljepuškasti Superman i ljepuškasta Louis Lane prolaze kroz stupidnu priču koja je prejednostavna i za dvanaestogodišnjake. Kevin Spacey dobro glumi lika koji je u rangu Cruele DeVill iz 101 Dalmatinca, ali takvom tipu nije mjesto u Supermanu. Kako bi sve što više sličilo na neku sapunicu u cijeloj priči je i supermanov sin čija uloga će se - bojim se - povećati u nekom sljedećem nastavku. Jedino što je dobro je što je zadržana originalna glazba i zbog toga ocjena -2.

Superman is back!

Iako nisam ljubiteljica filmova o Supermanu,ovaj me film oduševio.Odlični specijalni efekti,glumci(posebno Kevin Spacey kao zli Lex Luthor).Zabava je zajamčena!Jedva čekam nastavak!

Blago nama...

kada nas cuva Singerov "Superman". Prvi, i GLAVNI, nedostatak filma je prica (scenarij) koja ne postoji. O cemu se radi? Naime, Superman se vraca majci, zatim se vraca na stari posao i trazi svoju bivsu ljubav. U prvom filmu o Supermanu, Clark Kent je stvaran karakter u filmu, vodi glavnu ulogu suradjujuci s Lois, ljubavna prica postoji, likovi su razvijeni, dijalozi su na mjestu. A sto je ovdje (?) - neka cudna, nedorecena ljubav. Ne zna se tko sto hoce, tko koga voli, nikome nije nista jasno... Tu je jos i rogonja - njezin nevjencani suprug koji odgaja tudje djete (strah me je da bi mogao postojati i nastavak). Zatim, nedoreceni Kevin Spacey - Bad Guy. Cak ni to nije Singer uspio napraviti. Lex Luthor je vise Klaun nego negativac. Sto on, uopce, radi u ovom filmu? Stvara novi kontinent? Od kristala? Ma molim lijepo. 2 i pol sata gledanja rasta kristala i - jedno veliko NISTA. Ah, da, tu je i Superman, i on je u ovom filmu. Bljak. p.s. Sto ce nasa djeca i mladez misliti koja nisu pogledala starog Supermana i starog King Konga? Pogledajte moju recenziju o King Kongu. Jos jednom veliko - bljak.

Ocjena recenzije: 2.83 Tvoja ocjena: -

VRHUNSKI!!

Ovako,film sam u kinu pogledao već 4 puta!Od kad znam za sebe obožavam supermana,priču o njemu a pogotovo film!Veliki sam obožavatelj tog čovjeka od čelika i slobobdno ću taj film staviti kao najbolji koji sam ikad pogledao a pogledao sam ih mali milijun!Ne da je vrhunski samo zato što je to moj omiljeni superheroj već i zato što je scenarij odličan,priča super osmišljena a režija fantastična!Povezivanje drugog dijela filma i vog povratka nije moglo ispasti bolje, a o efektima, muzici i novom redizajniranom odijelu da i ne pričam!A Brandon Routh?Bolji izbor Singer nije mogao napraviti!Toliko sličnost sa, nažalost,pokojnim i dragim nam Reevom je nevjerojatna.Routh je odglumio i bolje od mojih očekivanja!Nemam više šta reći osim da za ovaj film imam samo pohvale, pohvale i pohvale.I za kraj,znam da su ukusi različiti i da se o tome ne raspravlja, al ljudi ak vam se film i ne sviđa mislim da su ocjene 1 i 2 ipak malo kritički prestroge!Fly Supes,fly!!!!!

Ocjena recenzije: 2.25 Tvoja ocjena: -

eh da je barem super

Oni stari filmovi o Supermenu mi i nisu loši bili, ali u ovom mi se gotovo ništa ne sviđa izuzev par zgodnih efekata. A i nikako ne kužim kakav je to superheroj; vine se u svemir i osluškuje šta se događa na Zemlji,da bi se onda odlučio da ide spriječiti nekakvu pljačku. Od toliko sranja koja se događaju na Zemlji on ode to raditi. Šta je sa gladnima i žednima u Africi? A zar nikada nije pomislio da bi možda mogao uhvatiti kakvog zločinca iz politike koji recimo pokrada milijune. Šta, nek malo sakupi dokaza. E to bi bilo super. Lois Lane je uspješna majka (i to Supermenovog djeteta :-p) koja je osvojila Pulitzera,te je naravno super mlada i zgodna. Sve je baš super. Kevin Spacey je solidno odglumio Lexa. A Lois i Klark su mi malo bezvezni, pogotovo kad ih usporedim sa onim glumcima iz starih Supermena. Muzika je dobra, Supermen tema je zadržana. Kraj filma mi se pogotovo ne sviđa, kad on kao digne cijeli otok (a bolje da ne spominjem od čega je otok bio napravljen). No eto, nekako sam ga uspio pogledati od kraja. Ocjena: +2

bzvz

Teško mi je uopće napisati nešto dobro o ovom filmu. Film je samo hrpa specijalnih efekata, i ništa više od toga, te je još k tomu previše razvučen. Već se vidi da je film rađen tako da se otvori put za još kojih 50-ak bljutavih i nezanimljivih nastavaka. Jedina svjetla točka filma je Kevin Spacey koji je odglumio već standardno dobro.

Ocjena recenzije: 2.25 Tvoja ocjena: -

Eh, da mi je plašt...

...i ja bi tako letio! Obožavam Supermana još od malih nogu, pa sam se bojao kako će ispasti remake, tko će ga glumiti, šta će reći Seinfeld na to? 2 i pol sata filma je prošlo jako brzo, B.Routh nije nadmašio Reeva (što nisam ni očekivao), ali mu može stati uz rame, to svakako. Nisu mi jasne recenzije koje sam čitao mislim u Playboyu, da je Superman prikazan kao gay, ti Amerikanci su stvarno "stupid white man". Totalno suprotno, lomi se zbog osjećaja prema Louis. Zanimljiva mi je paralela njenog dečka i Supermana, leti jedan, leti i drugi. Ako bude nastavak, već vidim scenu gdje otac i sin lete zajedno, ali u ovom slučaju mali pređe "on the dark side", već sad teško diše zbog astme, znači opet teško disanje, crni plašt i eto nam novog Darth Vadera u novom ruhu! Dobar, vrlo dobar, odličan! King is dead, long live the King!

Fanastično

Film me oduševio, moram priznati pravo osvježenje,izvrsni akcijski prizori,topla priča,fenomenalni scenarij...Brandon Routh je pravo osvježenje,utjelovio je Clarka i Supermena da zbilja u nekim trenucima podsjeća na pokojnog Reeva..odličan izbor ostalih glumaca,izvrstan Kevin Spacey u ulozi Lexa Luthora...nije film predug,gleda se u jednom dahu...uglavnom pun pogodak...

Ocjena recenzije: 2.8 Tvoja ocjena: -

Povratak

Imam samo nekoliko riječi za film. Jako sam zadovoljna, Superman je i dalje ostao kakav je i bio! Mislim da je B.Routh jako dobro inerpretirao i Clarka Kenta a i Supermana! U niti jednom trenutku nije bilo jednolično i dosadno i svih 2 i pol sata je za gledat! Ništa nije preuveličano i što me razveselilo je da se i dalje držalo originalne priče o Supermanu!

Strašno...

Razvučeno, dosadno, ljigavo... Da se izreže sat vremena možda bi se od toga dao naoraviti pošten film.