Brzina

Akcijski hit devesetih

Mislim da je većina zasigurno pogledala ovu bombastičnu adrenalinsku akciju, film koji je postao pravi hit sada već davne 1994 godine , i dodatno učvrstio status zvijezda Keeanu Reevesu i Sandri Bullock. Zanimljivo je gledati danas, s odmakom, i nekom novijom generacijom filmova, kako se ovaj veteran još dobro drži. Zapravo, nekako mi je očito da u današnje vrijeme sofisticiranih, realističnih filmova se izgubila ona "nit" kakvu tadašnji hitovi poput "Die Hard" ili "Speed" još uvijek nepobitno nose - čista i nepatvorena zabava. Uz tek poneku rijetku banalnost koja se potkrade, radnja filma je sasvim solidna i taman toliko razrađena da ne sputava film, jer nas baca odmah "in medias res" na samom početku filma i kreće adrenalinska lavina koja gotovo da ne posustaje cijeli film. Redatelj Jan de Bont je zanat kalio kao snimatelj i njegov redateljski prvijenac je ujedno i najbolji što može zahvaliti odličnom scenariju i sjajnom osjećaju za tempo. Nema u njegovoj režiji ni traga filozofiranju ili pretencioznosti, već efektno i vješto povezivanje niza akcijskih scena u koherentnu cjelinu. Odličan snimateljski rad, i vrsno koreografirane scene jurnjave zbilja podižu film na jednu višu razinu. I danas Brzina je jednako dinamična, efektna i prije svega zabavna adrenalinska jurnjava sa odličnim ulogama Reevesa i Bullockice, što u retrospektivi i u odnosu na slične naslove - i nije mala stvar.

Akcijska zabava

Ako zanemarite pomalo ljigavu ljubavnu podpriču onda će te BRZINU obožavati.BRZINA je vrhunac karijere poznatog snimatelja Jana de Bonta i ima sve što jedan Hollywoodski akcić mora imati:brzu i odliču akciju od prve do zadnje minute,savim solidnu glumu i puno poznatih glumaca,zanimljivu priću i radnju, dobrog negativca i dr. šteta što je dobio nepotreban i puno lošiji nastavak.

brzina

u ovom filmu stvarn ima puno akcije.Dosta je napet stvarno mi se svida.Sandra je super

Speeeed, give me what i neeeed

Eto,šta reči,kad mi je APP takoreć uzeo riječ iz usta,i napisao skoro pa sve što je i meni bilo na umu :-) No,ajde,možda i ja još nešto pamewtno napišem. Eto,sinoć sam igrom slučaja ponovno pogledao Brzinu,i moram priznati po ko zna koji puta uživao u adrenalinskoj injekciji koju ovaj film nudi. Usudio bih se slobodno reći da je Brzina gotovo pa savršeni predstavnik tog žanra (akcijski triler),unatoč nekim "boljkama",kao npr. onaj famozni skok autobusa preko rupe na autocesti. Ajde,8 metara,pa čak i 10 metara bih "popušio",ali 15..neče ići. No ako zanemarimo taj detalj koji možda najviše bode u oči, Brzina je definitivno obilježila početak 90-ih uz naravno Jurrski Park,Terminatora 2,Nepomirljive i još neke naslove,te se često svrstava među sam vrh ponajboljih akcijskih filmova 90-ih godina. Film je to odličnog koncepta,koji je doduše rađen po uzoru na Umri muški,ali odlično funkcionira kao priča,te nam pruža 145 min prepunih dinamike,napetosti i adrenalinske akcije. Film zapravo ima dva početka i dva kraja,i to ga čini još dinamičnijim. Prvo imamo situaciju sa taocima u dizalu, dakle uvod u priču,i taman kad pomislite,"zašto se k vragu film zove Brzina, kade se sve odvija u dizalu i zgradi?!" uvod završi,točno u 29 min filma. Od tuda počinje prava priča,prava potjera prepuna raznoraznih napetih preokreta koji vas i na treće,četvrto gledanje još uvijek drže kako se ono kaže na "rubu stolice". Iako danas vjerovatno ta priča o autobusu koji ne smije usporiti ispod 50 km na sat i ne zvuči nešto posebno originalno,ipak početkom tih-90-ih godina je bila prilično inovativna. Smjestite vi neku uzbudljivu radnju a da se događa samo na jednom mjestu! Po mom mišljenju to je uspijelo još samo dvama filmovima,1. je 12 gnjevnih ljudi,a 2. je Telefonska govornica. Glumce i redatelja neču spominjati kad je APP več sve napisao što se o njima treba znati. Sve u svemu Brzina je kao što rekoh,gotovo savršeni klasik akcijskog žanra 90-ih,koji vam svakim gledanjem podiže adrenalin!

Ocjena recenzije: 3.8 Tvoja ocjena: -

Adrenalinska groznica

Ovo je definitivno jedan od najboljih akcijskih filmova 90-ih i jedan od najboljih u tom žanru. Razlog tome je jednostavan: film je napet i dinamičan od samog početka do kraja i prepun atraktivnih akcijskih prizora. Ono što je ''Umri muški'' bio 80-ih to je ovaj film za 90-te. Jedina razlika je ta što je ''Umri muški'' dobio i kvalitetne nastavnke, dok je usiljeni nastavak ovog filma čista suprotnost originalu. Jan de Bontu (koji se proslavio kao snimatelj akcijskih hitova poput ''Smrtonosno oružje'', ''Lov na Crveni Oktobar'', ''Umri muški'') ovo je redateljski prvijenac koji je, ispostavilo se, izgleda i vrhunac njegovog redateljskog rada. S druge strane, za naslovne role izabrani su tada relativno anonimni glumci, Reeves i Bullock, koji upravo ovom filmu mogu zahvaliti svoj zvjezdani status koji imaju danas. Njih dvoje su solidno odradili svoj posao, pogotovo Reeves koji se odlično snašao u ulozi Jacka. Veterani poput Danielsa i Hoppera su svojom karizmom i kvalitetom samo pridonijeli uspjehu filma. Ipak najvažnija stvar na kojoj se temelji uspjeh cijelog filma je radnja, koja je pojednostavljena do krajnosti, ali upravo to otvara mogućnosti za stvaranje ovakvog akcijskog filma. Navodno se u prvoj verziji trebao desiti veliki obrat gdje je Jackov partner trebao biti bad guy, ali nasreću od toga se odustalo i posvetilo se u potpunosti čistoj akciji. Film koji diže adrenalin i pokazuje kako bi pravi akcijski spektakli trebali izgledati.