Krug.

The RING

odlicno osvjezenje za sve ljubitelje horrora ali takoder za one koji vole pogledati jako dobar film.Japan je slozio odličnu priču, a amerikanci su to dobro iskoristili napravivsi film kojem se mozemo diviti, prezivimo li naravno njezin pogled

krug -Japan

Nakon što sam pogledao japanski krug razočarao sam se što sam remake pogledao prije tako da je film izgubio komponentu strave odnosno budući da je riječ o gotovo kopiji bio je predvidiv. No i bez toga film se pokazao izvrsnim unatoč razlikama u budgetu između njega i američkog kruga. Ako japanski krug gledate prvog ostat ćete jako dugo pod njegovim utjecajem jer je priča jednostavno fantastična. Fotografija je kao da ju je snimao Tak Fujimoto. Iako imam nekoliko zamjerki samom filmu:svi poznajemo japansku vrlinu funkcionalnosti tako da su u sceni kada glumci pokušavaju ispumpati vodu iz bunara koristili plastične posude žarkih boja i plastični konopac, a u motelu je sva unutrašnjost i namještaj kao da je došao iz IKEA-e svemu tome nije mjesto u filmu takve atmosfere,još je samo falilo da umjesto uklete video kasete gledamo ukleti DVD. Te imam primjedbu na DVD gdje je zvuk u stereo formatu i usto je prilično nekvalitetan. Unatoč svemu tome film je bio izvrsno osvježenje u žanru horora,i Hollywood je dobio novi "šut u vene".

The Ring

Posudila sam film u videoteki, znajući da ima dobre recenzije. I kad sam stigla kući upalila sam video i odmah ga išla gledati. Pogledala sam ga u jednom dahu. Film nije osobito jeziv ili strašan, osim nekih scena. No svejedno je odličan

REMAKE JE BOLJI...

Inače ne volim uspoređivati filmove jer je to jako nezahvalan posao, ali ovdje jednostavno ne mogu odoljeti a da Ringu ne usporedim sa američkim remakeom. Dok je američki Krug jako, jako strašan, japanski Krug je više napet i jeziv. Američki Krug je meni osobno puno bolji, vjerojatno zbog toga što sam ga prvog pogledao. Remake ima jako stravične prizore na videokazeti (crvi, krugovi, na ona stolica...), dok japanska verzija nema tako strašne prizore nego neke čudne slike koje ne mogu definirati i koje baš i nisam shvatio. Gluma u američkom Krugu je stvarno izvrsna. Naomi Watts i David Dorfman su sjajni, dok me je posebno fascinirala (i jako prestrašila!) Daveigh Chase. Japanski Krug je što se tiče glume malo tanak, barem je meni dosta teško prepoznati emocije kod istočnjaka, što je za ovaj žarn vrlo važno. Što se tiče režije, u remakeu je Gore Verbinski uistinu dokazao da je talentiran za vizualnu stravu. U japanskoj verziji, Hideo Nakata je pokazao da je stručnjak za psiho-horor. Glazba u američkoj verziji je pamtljiva, ali ne toliko strašna kao u japanskom Krugu. Kada se sve zbroji i oduzme, mislim da je američki Krug strašniji, ali japansku verziju treba pogledati ako želite vidjeti kako Japanci prave horore. Ocjena filma: 5

atmosfera

Yep- ovakav film se smije uresiti ordenom na kojem piše 'punokrvni horror-nije za under 18'. Bez puno efekata, smireno, znalački, iz kadra u kadar tjera vas da ugasite video, upalite noćnu lampu i radio da lakše zaspite. Na dobrom tragu starih majstora žanra, revival koji bi mlade naraštaje mogao podučiti zanatu. Samo ne znam gdje nabaviti japanski original, čuo sam na stotinu mjesta da je bolji. Inače, svaka čast, čista petica!

Zbogom, američki horori!

Kažu da na većinu publike najjači dojam ostavi prvi "krug" film koji su gledali. I istina je. Ja sam gledao The Ring bez ikakvog znanja o čemu se radi. Nakon filma osjećao sam se kao preplašeno pile. Onda sam gledao Ringu i ugodno me iznenadila mirnoća koju je američka verzija blago pokopala. Što reći? The Ring ima bolje efekte, čvršći dojam i dublje se usijeca u pamćenje zbog jasno definiranog ukletog videa. Mene je oko tjedan dana držala snažna odbojnost prema kružnim oblicima, televiziji i telefonu. Čak sam i otrgnuo sliku potpune pomrčine Sunca sa zida, LOL. Ringu naprotiv ima mirnoću, kuteve snimanja, svjetlo-sjena efekte, zvukove. I obrnute snimke inspirirane kabuki tehnikom, koje su me jako preplašile. No ukleti video (noroi no video) nije pamtljiv. Ne igra neku veliku ulogu u strašenju. Samara je djevojčica o kojoj nešto saznajemo. Vidimo joj lice što je veliki nedostatak filma. Stravična je, ali na svoj specifični "girlie" način. No Sadako je misteriozna, demonska pojava polomljene tjelesne armature kojoj lice nikad ne vidimo. I zato je strašnija od Samare. Filmovi se bave istim stvarima, a svaki ima svoje nedostatke. No kad bi uzeli najstrašnije iz oba i pretočili u treći film, bilo bi to remek-djelo. Zasad još nije. Kult jest, ali nije remek-djelo. Blizu je, to je sigurno. Nadam se da ću nekako uspjeti nabaviti "Ringu2", "Ringu 0: Baasudei (Birthday)" i "Ring Virus". Ako mi netko može pomoći (među ostalim i oko nabave ostalih japanskih horora), nek se javi na endimion17@yahoo.com

horor

Sve u ovom filmu, baš svaka scena, snimljeno je da vas uplaši. Film se pri tome ne služi motornim pilama i ostalim američkim rekvizitima toga žanra, nego vam na svoj originalni, polagani i mirni način, uspijeva lediti krv u žilama već od prve scene. Pravo remek-djelo za svakog ljubitelja horora, poput mene, koji više od svega želi biti dobro uplašen. Japanski je, naravno, puno bolji i kvalitetniji od američkog, koji je pokušao uvrstiti neke nove elemente, ali bez većih uspjeha (preplašeni konji...).

Atmosfera..

Ako isključimo eksperte za perverzije i vizualno nasilje, kao što je Takashi Miike, odlika novog vala japanskog horora je atmosferičnost. Ringu Hidea Nakate je film koji je probudio interes za takav žanr (veliki box-office hit u Japanu). Nedostatak stravičnih scena uvelike se nadoknađuje stravičnom atmosferom podcrtanom igrom svjetla i sjene, te glazbom i zvukovima. To je posebno dobro iskorišteno u najboljem filmu žanra "Jian Gui" (The eye) braće Pang. I Ringu ima snažnu priču i creepy atmosferu, dok njegovi nastavci (sequel i prequel) ipak malo gube na zamahu jer (pogotovo u trećem) prave ustupke prema atmosferi iz prvog filma u korist gomilanja leševa.

Ringu - japan

Hideo Nakata je majstor horrora. Posebno je to dokazao filmom Ringu (Obavezno pogledati i izvrstan Nakatin "Dark Water" koji takodjer ceka svoj hollywoodski remake a kao i ringu ekranizacija je romana Kôji Suzukia). Film malo zaostaje od Hollywoodske verzije stravicnim scenama, ali ga nadaleko premasuje ugodjajem i samom pricom (u verziji Gora Verbinskog je prica nesto izmjenjena). Ringu i Ringu 2 su fimovi koje svaki ljubitelj PRAVOG horror zanra mora pogledati. (Postoji i Ringu 0: Birthday koji je nazalost vrlo tesko (ALI MOGUCE) pronaci u lijepoj nasoj)

Fantastičan hororac!

Možda više psihološki triler nego čistokrvni hororac, japanska (originalna) verzija Kruga je po meni puno bolja od američkog remakea. Osim posljednje scene koja je uistinu strašna (TV...), film cijelom svojom dužinom igra na živce i psihu gledatelja. Riješenje samog filma (zagonetke, ako je možemo tako nazvati) je i više nego inventivno. Radnja je pomalo spora no to i nije veliki nedostatak jer upravo tako film postiže željeni psihološki učinak na gledatelja. Pogledajte i američku i japansku verziju. A nakon toga dva japanska nastavka Ringu 2 i Ringu Zero. Nećete požaliti!