Egzorcizam Emily Rose

Solidno

Film je snimljen prema stvarnom događaju, što je zapravo nespretna konstatacija jer kako možemo uistinu znati što se stvarno dogodilo? Dakle, film nudi jednu verziju priče o stvarnoj osobi, devetnaestogodišnjoj studentici Annaliese Michel iz Njemačke. Ona je umrla u svom domu 1976. godine od posljedica izgladnjivanja i samoranjavanja koje su bile rezultat navodne opsjednutosti demonima. Tvorci scenarija i filma Scott Derrickson i Paul Harris Boardman pokušali su ponuditi drugačiji film s temom egzorcizma. Elementi sudske drame najbolji su dio filma, a dijelovi u kojima se prikazuje fizička i psihička opsjednutost te sam ritual egzorcizma ne nude ništa novo što dosad nismo vidjeli. Vjetar, nemogući pokreti udova i izvijanje tijela, vriskovi, govorenje arhaičnim jezicima... Slučaj (u filmu) Emily Rose sudski je razjašnjen samo djelomično. Nakon neuspjelog medicinskog liječenja antipsihoticima njezina se obitelj obraća za pomoć svećeniku kojemu prepuštaju odlučivanje o daljnjim postupcima. Ono što daje posebnu jačinu događanjima jest činjenica da je Katolička crkva u ovome slučaju odobrila egzorcizam a svećenik je dobio i dopuštenje djevojke. Razlika od dosadašnjih filmova je u tome što se u ovome tvrdi da zaposjednuta osoba mora sama pristati na obred egzorcizma... Nepotrebnih elemenata zastrašivanja gledatelja i podizanja napetosti nema previše, ali definitivno su mi smetale scene u kojima se svećenikova odvjetnica (Laura Linney) budi u 3 sata po noći (vrijeme zla kad demoni preuzimaju vlast). Sviđa mi se odabir glumaca i svi su vrlo uvjerljivi u svojim ulogama, osobito Tom Wilkinson (kojeg i inače veoma cijenim) u ulozi svećenika Richarda Moorea. Sviđa mi se i film u cjelini, ali moje prije spomenute zamjerke odnose se na stereotipan način prikazivanja opsjednutosti. Znam da je film prvenstveno vizualni medij, ali očekujem nešto novo.

zastrašuje sama činjenica da je film snimljen prema istinitoj priči...Jennifer Carpenter je u filmu odlična i zastrašujuća...

"Zaslužite svoj spas kroz strah i drhtanje"

Prije nego sam pogledao film imao sam od njega nekakva očekivanja. Malo je reći da su moja očekivanja ispunjena, rekao bih da su debelo nadmašena. Upravo zbog toga što je film napravljen procijepom kršćanskog i agnostičkog(ateističkog) gledanja na temu, ovaj film jednostavno obara s nogu. Ako u tebi postoji kršćanskog duha gledat ćeš film kroz prizmu opsjednutosti a ako si ateist-agnostik gledat će film kroz medicinsko poimanje. Ono zbog čega dobiješ osjećaj da je ovaj film toliko dobar je u tome što ti ne stavlja pritisak da mjenjaš svoje mišljenje. Gledaš film i nemoraš se borit sa svojim uvjerenjima bez obzira koje religiozno stajalište imaš. Sažeto rečeno redatelj je uspio na oba načina obradit temu i složit to sve u jedan film. To je jednostavno sjajno. Također valja napomenut da je glumačka postava kompletno odigrala besprijekornu rolu. Egzorcizam je prikazan vjerno i potresno i ispunio je moja očekivanja. Moram priznati još jednom da sam filmom oduševljen.

predobro

isuse, gledo sam ga prije godinu dana a evo ježim se dok tipkam ovo. savršen film baš po tome što nema hektolitara krvi po zidovima, ali usereš pošteno. 3 ujutro, brrrrrrrrrr. ne volim niti jedan film egzorcizam, ali ovo je nešto potouno drugačije. scary scene, a još je k tomu rađen i po istinitom događaju. definitivno film koji ćete pamtiti dugo dugo. glumci odlični. ma nema mana. 5+

aLLa...

ajme gLeaLa san owo jeanput kad san biLa prijateLjici na rodendanu...jbt...fiLm je predoar...dajen mu 5 jer su predoro opisaLi opsjednutost sotonon i tin dawLima...xD

zastrašujuće

dosta se reklo prošlim komentarima, ja moram samo potvrditi da se radi o dobroj zastrašujućoj drami. Ne volim horore s puno krvi i kojima je to glavni adut, više preferiram horore s dobrom pričom. Ova priča je kao što svi znaju napisana prema istinitim događajima i to odmah daje nekakvu težinu filmu. Gluma je odlična, posebno mala i Laura Linney u ulozi ambiciozne odvjetnice koja je na putu prema preobračenju dok štiti nevinog svečenika. Film je dosta realističan, bez nekakvih previše ušminkanih efekata, sve se uglavnom svodi na glumu pa mi nekako film djeluje kao TV Film, što nije zamjerka nego samo konstantacija. Naravno, nema puno filmova na ovakvu temu pa film nikako ne gubi na originalnosti, iako još uvijek je na prvom mjestu original iz 1973. koji je dosta i jezivi a ni ovo ostvarenje ne zaostaje puno. Odlična kombinacija sudske drame sa temom egzorcizma i kao takav definitivno odskače u moru svakavih uradaka. Mislim da bi se svatko mogao malo zamisliti nad ovim filmom nakon odgledanog jer ima baš neku odgovarajuću težinu.

ne mogu vjerovati...

da jebeni amerikanci ne vjeruju ni u sto... koliko sam ovo puta vidjela i sama... sjebano... film je odlican!

ššššš

naj bolji horor u povjesti covjecanstva

...

"The Exorcism of Emily Rose" se temelji na istinitoj priči o mladoj curi Anneliese Michel, kojoj se upravo ono desilo što film opisuje, međutim razlika je ta da se stvarni događaj odigrao 70ih godina prošlog stoljeća u Bavarskoj/Njemačka. Prvi "epilieptički" napad se desio/zbio 1969, te je nakon toga upućena u psihijatrijsku ustanovu u Würzburg-u/Bavarska. Dok u filmu imamo samo jednog svećenika , svećenika Moore-a, 1978.godine. u stvarnom događaju je sudjelovao svećenik Arnold Renz i Ernst Alt te Anneliese-ni roditelji Josef i Anna. Svih 4 je osuđeno na zatvorsku kaznu od 16 mjeseci. Ok, u čemu je sad poanta za one koje možda još nisu dokučili neke stvari s ovim izloženim informacijama. Tokom 10 mjeseci na Anneliese je izvedeno bezboroj seansi egzorcizma,točno ih je bilo 67, te je početkom sprnja 1976.godine umrla zbog iscrpljenosti i neishranjenosti. Tokom zadnjih godina Anneliese je radila neke jako čudne i neobjašnjive stvari, primjerice jela je muhe, žohare i pauke, ili recimo lizala vlastiti urin sa poda. Dok je bila u jednoj psihjatrijskoj ustanovi, zabilježeno je da je dva dana lajala kao pas, zavučena ispod nekog stola. Eh da, i nije bila pod nikakvim lijekovima tokom ovih događaja, te nije bilo liječnika uz nju, osim dok je bila u psijatrijskim ustanovama. Zadnja rečenica koju je uputila svojoj majci, prije nego što je umrla, je bila "Majko, bojim se.".. Sve u svemu, film nije kliše, niti je to još jedan filma na eto neku temu, koja je isfurana. Ovo se stvarno desilo i zato je zastrašujuće. Međutim postoji još jedan film pod imenom "Requiem" njemačkog redatelja Hans-Christiana Schmida koji prati život Anneliese Michel i to što joj se zbilo zadnjih 8 godina njenog života.

izvrsno

izvrstan film.ima horrora,drame i akcije.film je usto i napet.izvrsna laura linney

interesantan i zanimljiv film

vrlo, vrlo interesantan film zbog pristupa temi opsjednutosti koja u ovom filmu djeluje jezivo stvarno. Atmosfera filma je cijelo vrijeme odlična. Usporedivši ga sa drugim i vjerojatno najpoznatijim filmom iste (ili slične) tematike - Istjerivačem đavola (the Exorcist), ovaj mi djeluje još strašnije,zbog svog "forenzičkog" pristupa. Naime, film se većim dijelom odvija u sudnici gdje se dokazuje je li žrtva "opsjednuta" ili je zapravo oboljela od psihoze, sa svim elementima tzv. sudske drame i svim svjedocima i relevantnim stručnjacima. Također, izostale su scene npr. okretanja glave, hodanja unatraške koje jesu jezive, ali djeluju irealno, dok u ovom filmu grčenja i krikovi glavne junakinje djeluju vrlo stvarni (sve pohvale Jennifer Carpenter koja glumi Emily). U filmu ima još pregršt stvari za pohvalu, od režije i glume do odličnog zvuka i zanimljivih specijalnih efekata. jedan od filmova koji se pamte.

ba bu

izvrsno nevjerovatno izvrstan film

vrlo dobro

film je sasvim ok,najbolji egzorcizam do sad...treba ga pogledat

BUUUUUUUUUUUU

Film je totalni klišej..loša kopija egzorcista..obično sranje..koma..katastrofa..ma užas jedan..nemojte gledat!!!!!

DOBAR

Dobar i istinit film.Posebno me dojmilo kad se na kraju filma pojavi MAJKA BOŽIJA.Po meni je ovo jedan od interesantnijih i poučnijih horora mada horore ne gledan puno doslovno nikako al ovaj me film dojmio.Pogotovo mi se svidila uloga odvjetnice koja unatoć svim preprekama dovodi SVEĆENIKA do slobode.

ODLICNO

! Odlican izbor glumaca i zanimljivi scenario omogucili su ovom filmu status ( barem po mom misljenju ) najboljeg Egzorcizma do sada !To sto je prica radjena po (navodno) istinitom dogadaju ..doprinosi jos veci nalet jeze ! Jennifer Carpenter koja u filmu glumi Emily Rose .... na ovogodisnjoj dodjeli MTV filmski nagrada .. dobila je nagradu za najbolju horor izvedbu .. i to je jos jedna cinjenica koja potvrdjuje kvalitet ovog filmskog djela

Demoni su oko nas

Iako je ovdje riječ o još jednom filmu o egzorcizmu, o čemu je već snimljeno puno filmova (najviše zahvaljujući kultnom hororu iz 1973.g.)ovdje je to napravljeno na novi, drugačiji i originalan način. Ovdje nije riječ o klasičnom hororu, već se kombiniraju dva, na prvi pogled, nespojiva žanra -horor i film suđenja (što bi Amerikanci rekli ''court movie''). Najviše zbog toga film djeluje svježe i kvalitetom se izdiže iznad mnoštva uradaka o sličnoj temi. Relativno nepoznatom redatelju Derricksonu svaka pohvala na tome jer snimio je jedan originalan film koji ne podilazi mnogim klišejima žanra, što je u hororima gotovo neizbježno (iako u filmu ima tipično holviduskih detalja npr. veliko moralno preobraćenje glavne junakinje, klasični elementi u filmu koji stvaraju osjećaj straha poput noći, olujnog vremena i sl. Glumci koji su odigrali glavne likove (Laura Linney, Tom Wilkinson, Campbell Scott) kvalitetno su odradili svoj posao uz posebnu dobru Jennifer Carpenter u ulozi opsjednute Emily. Činjenica da je sve snimano na temelju istinitog događaja (u stvarnosti sve se dogodilo u Njemačkoj 70-ih godina) film čini još zanimljivijim a ujedno i još strašnijim.

DOBAR FILM

PO MOM MIŠLJENJU NAJBOLJI EGZORCIST . JEDNA OD BOLJIH ISTINITIH PRIĆA KOJE SAM POGLEDA .

Jako dobar ne-klasični-horor

Kada sam saznao da se snima film na temu egzorcizma, pomislio sam da će opet neko sranje tipa Egzorcist:The Begining. Ali ovo nije čistokrvni horor o egzorcizmu. I to je najpametniji potez koji je Scott Derrickson napravio! Jer, doduše, nije ni teško napraviti strašne scene na ovu temu - samo strpajte dmladu djevojku u spavaćicu i neka vrišti, i bode se, i izobličuje tijelo - i ljudi će umirati od straha! Ali ovdje redatelj zna za te zamke, pa te "isfurane" dijelove koristi samo kada mora - i tako oni postzaju efektni. Ovaj film nije film o samom činu egzorcizma, nego je sudska horor-drama o opravdanosti takvog postupka! I to je onaj novi pristup što mi se sviđa i zašto mi je film bio dobar i zanimljiv! A da ne spominjem već prokušane Toma Wilkinsona i LAuru Linney, te mladu Jennifer Carpenter. Ocjena: Vrlo dobro, znači : 4!

Pater Merrin ......Gdje si...

Nemalo ostadoh iznenađen kada sam prije par mjeseci procitao da je snimljen još jedan film koji govori o egzorcizmu ...Prvi i nadasve najbolji ( The Exorcist ) gledao sam još kao klinac daleke 1979 i sledio se od straha...No niti ovaj , nije za baciti....Ima doduše film neku glupu caju no scene su doista stravične i nisu nimalo falširane...Mala Carpenterka zaista jako dobro glumi....Scena u kojoj zgrčena leži na podu najviše me se dojmila.................Napokon jedan film koji me je nakon Gibsonove Pasije ponovno taknuo u žicu........Thanx Emily!

Jezzzivo

Zaista, zastrasujuci film. Kako i prilici jednom horroru. Isplati se pogledati. Vrlo dobra gluma, zvuk i rezija fenomenalni. Cak - za divno cudno - ima jako malo kliseja. Na kraju Laura Linney ponude partnerstvo, a ona ga odbije (iako je samo radi toga isla braniti svecenika, i nije ju smetalo sto je slucaj prije oslobodila ubojicu) - gle sada najednom morala(!). Jos jedan od kliseja je da Sotona govori latinski... ??! Zasto ne kineski? No dobro, da rezimiram - dajem ocjenu 4, zbog toga sto je to do sada najbolje napravljen film (po mom misljenju) na temu egzorcizma. Ali - ta je tema vec obradjena vise puta, pa ne mogu dati peticu zbog originalnosti.

3 ujutro više nikada neće biti isto....

U žanru horora uvijek sam se najneugodnije osjećao gledajući filmove sa tematikom opsjednutosti baš zbog toga što se takve stvari događaju i mogu se desiti bilo kome. Osim Exorcista o kojem se ne treba puno pričati, po mome mišljenju ovaj film je najbolji u toj tematici. Odlično je uravnotežen sekvencama opsjednutosti i samog exorcisma, te sekvencama sudske drame. Preporučam da ga pogledate obavezno u kinu, jer suond je odigrao vrlo važnu ulogu a i zabavno je gledati kako glave poskakuju na neke scene. Sve u svemu jedna tragična i tužna priča bazirana na stvarnim događajima i vjerujte mi, 3 sata ujutro, nakon ovog filma više nikada neće biti isto.