Napad na policijsku postaju 13 (1976.)

Odlično

Film je odličan, scena muzike kojom onaj autić zove na sladoled mi se urezala u sjećanje još kao klinca, još uvijek mi je jeza dok ga ponovno gledam, muzika u flimu je nezaboravna!

cool

cool likovi, cool radnja, cool muzika - prikaz geta mi je gotovo savrsen, prvih pola sata filma je fenomenalno. jedan od carpenterovih filmova koji ga pokazuje u pravom svjetlu, svjetlu nenadmasnog majstora atmosfere.

Prvoklasna zabava

John Carpenter je u svijetu pokretnih slika istaknut kao svestrani autor, sto se da primjetiti i u “Napadu na policijsku postaju 13” (1976) u kojem je potpisao scenario, reziju, montazu i muziku. Neuspjeh “Opsade” (prvobitni naziv filma) na kino blagajnama nimalo ne cudi uzevsi u obzir finansijski uspjeh ostalih Carpenterovih ostvarenja (njegov najkomercijalniji film “Noc vjestica” zaradio je 47 miliona dolara). Nakon prikazivanja na londonskom festivalu “Napad” je stekao kultnu reputaciju, sto potvrdjuje cinjenicu kako je Carpenter oduvijek imao vise odjeka na evropskom nego na americkom tlu. Ovaj je triler, o bandi koja iz krvne osvete zeli pobiti sve koji se nalaze u policijskoj stanici u Los Angelesu, inspirisan klasicima poput “Noci zivih mrtvaca” Georga A.Romera i “Rio Bravom” Howarda Hawksa (Carpenter je 1982. godine snimio istoimeni remake njegovog filma “Stvor”). “Napad” je mracno i napeto ostvarenje do samog kraja cemu doprinosi i uznemirujuca muzika. Carpenter drzi gledaoce u neizvjesnosti cijelo vrijeme i tako ih prisiljava da stalno strepe za glavnim likovima. Film ima dosta uzbudljivih prizora, a nezaboravna je, svakako, scena pucnjave s prigusivacima. Carpenterov vlastiti John Wayne ovdje je sjajni Austin Stoker (Ethan Bishop) u ulozi policajca koji preko noci postaje heroj, a osim njega briljantnu rolu zabiljezio je i Darwin Joston (Napoleon Wilson) kao zlocinac koji nikome ne ostaje duzan. Zapazene uloge odigrali su i Laurie Zimmer i Tony Burton kojega jos pamtimo i iz “Rocky” serijala. Ne treba zaboraviti spomenuti kako je Carpenter izazvao dosta kontraverzi zbog krvavih scena od kojih se posebno istice ona u kojoj je ubijena djevojcica (Kim Richards). Sve u svemu, Carpenter je ovdje publici pruzio ono cemu on najvise tezi, a to je prvoklasna zabava. “Napad” je bio samo uvertira za slijedece Carpenterovo ostvarenje “Noc vjestica”, ali to je vec neka druga prica … Ocjena filma : 4

Najbolji ikad napravljen B-film?

Prekrasni Carpenterov film, kao i mnoge druge izvrsne, americke naslove, otkrili su prvo europljani. Nakon nikakvog uspjeha u Americi, film je prikazan na Londonskom festivalu gdje je proglasen napetim, zgustnutim remek-djelom. I nisu pogrijesili. Ma nikako. “Napad” se odlikuje svime sto zaokuplja Carpenterovu mastu. Prije svega to je ,“najbolji ikad napravljen B-film”, prema Empireu ili Film Reviewu (ne mogu se sjetiti). Carpenter je uvijek volio B-filmove, “izlizane” zanrove, jeftine horrore stare skole, koje sada vise niko ne gleda da bi uzivao u njima. Ali Carpenter ih je volio. Carpenter je B-film doveo do savrsenstva. Svi njegovi filmovi su inspirisani filmovima koji su mu zakupljali mastu dok je bio dijete . “Napad na policijsku stanicu” je inspiriran dijelom Romerom i njegovim “Noc zivih mrtvaca”, a dijelom “Rio Bravom”. Sve je tu vrhunski. Od precizne Carpanterove rezije, minimalisticke scenografije do prekrasnog Carpenterovog scora. Vrlo vjerovatno njegov najbolji film, a to bi trebalo puno znaciti. Barem filmofilima. Ocjena filma : 5

Neopisvo bolje on novog nejmeka!

Film je jednostavniji snimljen, skromnije, a s više uzbudljivosti, napetosti i neizvijesnosti od novijeg izdanja. Kultni film for ever!