Donnie Brasco

Podcijenjeni dragulj žanra

Ukusi su drugačiji,vrlo je teško odrediti najbolji gangsterski film,a kamoli najbolji film u povijesti. Međutim,kod gangsterskih filmova izbor se najčešće vrti oko dva filma,Kuma i Dobrih Momaka.Kuma biraju zbog epskog sadržaja i pomalo romantiziranog,gotovo šekspirijanskog prikaza mafije u kojoj su najbitniji elementi obitelj i čast.Dobri Momci su sasvim drugačija priča.Scorsese je mafiju prikazao nevjerovatno realistično,detaljno opisujući život u mafiji,fokusirajući se na sitne mafijaše,nasilne ljude koji za razliku od likova iz Kuma ne mare za čast i obitelj već im je jedini cilj preživjeti i steći što više novca.Kada su novinari upitali Sammya Gravana,mafijaša koji je izdao zloglasnog bossa Johna Gottija,koji film je najvjernije opisuje mafiju,odgovorio je:"Dobri Momci i Donnie Brasco".Moje skromno mišljenje se djelomično slaže sa Gravanovim,no ja bih tu jos dodao zadnji Scorsesejev film,Pokojni.Donnie Brasco je trebao izaći davne 1990. sa Pacinom i Tomom Cruisom u glavnim ulogama,međutim,producenti su vidjeli da ce izaci iste godine kad i Dobri Momci,a zbog sličnog,gotovo istog stila,odnosno hiperealističnog prikaza mafije,smatrali su da je odgoda najbolje riješenje.Smatram da je to velika nesreca ili bolje receno greska.Da je film izašao iste godine kad i Dobri Momci mislim da bi bilo zanimljivo vidjeti za koji bi se film publika i kritika opredjelila.Ovako,sedam godina poslije Dobrih Momaka,film je prošao vrlo dobro i kod kritike i kod publike,no ipak nije dozivio razvikanost Scorsesejeva djela.Međutim,Donnie Brasco može ponosno stajati uz bok Dobrim Momcima jer je riječ o filmu koji se zbog briljantnih glumačkih izvedba,slojevitosti priče i likova te odlične režije može smatrati remek djelom.Najveci adut filma je scenarij,odnos između Pacina i Deppa u filmu je briljatno prikazan.Depp gleda Pacina kao oca i zali sto ga mora izdati,a Pacino mu nakraju oprasta,iako zna da ga je izdao.Svi su likovi nevjerovatno slojeviti,Deppov lik se toliko uzivio u ulogu mafijasa da polako pocinje gubiti identitet te vise vremena provodi sa mafijasima nego sa svojom obitelji,a prikaz odnosa Deppa sa svojom obitelji je također briljantan.Smatram da je velika greska Akademije sto ovom filmu nije odala počast na Oscarima.Film je za Oskara jedino nominiran u kategoriji najboljeg adaptiranog scenarija,a trebao je zaraditi nominacije za režiju,najbolji film,najboljeg glavnog glumca(Pacino),kojem je ovo jedna od najboljih uloga u karijeri,te sporednu glumicu(Anne Herche) koja u filmu igra Deppovu ženu,a dijalozi i kemija između nje i Deppa su besprijekorni.Ovaj film moraju pogledati svi ljubitelji žanra kao i filma uopće jer je riječ o podcijenjenom dragulju i jednom od najboljih mafijaških filmova u povijesti kinematografije.

Forget about it :)

Donnie Brasco je pravi mafijaški klasik! Meni osobno je puno bolji od recimo Casina...Johnny Depp je odličan u ulozi Joea Pistonea, tajnog agenta koji se uspio ubaciti u mafiju pod imenom Donnie Brasco, dok je Al Pacino maestralno odglumio Leftya Ruggiera. Jako mi se svidio i Michael Madsen u ulozi Sonny Blacka. Film je pravo remek-djelo i slobodno ga se može staviti u kategoriju opće kulture. Svakome preporučujem da ga pogleda! Ocjena:5+

Fenomenalno

Jedan od najboljih mafijaskih filmova ikad snimljenih

Nakon 'Kuma' najbolji film o mafiji

Tako dobro napravljen film o mafiji je teško naći. Po meni je odmah iza 'Kuma'. Također donosi nam briljantno portretirane likove od strane uvijek odličnih Ala Pacina i Johnnya Deppa. Anne Heche je jako dobra također, u ulozi Deppove žene. Ono što je Newell uspio napraviti jest film o mafiji kroz oči čovjeka koji ulazi u njihovo društvo i također uspjeva ispričati dirljivu priču nakon koje će svima biti žao Pacinovog lika iako je kriminalac.