The Woodsman: Dodir bez opravdanja

Demoni prošlosti

Polazeći od krilatice: 'Ništa ne može da izbriše prošlost', radnja prati Waltera (Kevin Bacon), čoveka koji je zbog pedofilije 'odležao' 12 godina.Ova kompleksna ličnost po izlasku iz zatvora pokušava da započne nov život, pa pronalazi posao u pilani i redovno posećuje terapeuta.No kako je našao stan u neposrednoj blizini osnovne škole, pogled na polaznike škole, budi u njemu demone koji ga dovode u iskušenje da se vrati na staro i ponovi grešku...Režiserski prvenac, obrazovane, talentovane Nicole Kassell, koja potpisuje dramu o progonjenoj ličnosti, o čoveku koji nije siguran da li je spreman da se iskupi i vrati normalnom životu. Scenario je napisala sama režiserka, uz pomoć Stevena Fechtera, čiji je dramski tekst 'The Woodsman', poslužio kao osnova za stvaranje filmske priče.Mali broj likova, pa iako kasting čine renomirana glumačka imena, utisak je da celu radnju nosi sam Bacon.Minimalistički pristup u kreiranju glavnog lika pokazao se kao prikladan, tako da je Kevin Bacon još jednom dokazao da se odlično snalazi bez obzira kakav mu je glumački zadatak poveren.Međutim, što se tiče ostalih, pre svega se to odnosi na Vicki (Kyra Sedgwick, inače njegova zakonita supruga), žene koja pokušava da unese neki dublji smisao u njegov novozapočeti život i na detektiva Lucasa (Mos Def) policajca koji ga drži na oku, izgleda da nisu uspeli da se prilagode samom konceptu priče, tačnije okruženju bivšeg robijaša-pedofila.Vredi istaći i dosta spor ritam radnje, koji olako odvode u monotoniju, pa čak i dosadu, a što je nedopustivo za ovako intrigantnu temu koju obrađuje ovako postavljen koncept priče.Razočaran sam, jer sam ostao uskraćen za bolja glumačka izdanja (čast Baconu, ali to je nedovoljno) i nešto bolje razrađenu priču, u pravcu detaljnijeg prikaza psihološkog profila poremećenog čoveka.Ovako sve je pomalo nedorečeno, dato samo u nagoveštajima, uz trajanje od manje od sat i po, što je objektivno malo vremena za ozbiljan prikaz tako složenog problema, nažalost itekako rasprostranjenog u urbanom društvu.

film u plavom

moram priznat da je to prvo što sam primjetila u ovom filmu-cijeli film je u plavoj boji, i još uz to svi glumci imaju plavu odjeću na sebi. ne znam da li se to baš namjerno tako htjelo napraviti kako bi se prikazala neka sumorna atmosfera, ali malo je pretjerano. inače, kontroverzan da, ali moglo se i bolje to prikazati. previše ima monotonih scena, premalo je dijaloga, pa jedino priča zapravo drži vodu u cijelom filmu. zanimljivo je to što vam daje razmišljati-da li pedofile ikada pustiti natrag u društvo ili ih cijeli život treba držati zatvorene. mislim, naravno da ih nitko ne bi htio u blizini svoje djece, ali opet i oni su ljudi. to nam ovaj film želi prikazati, njihovu stranu priče. a da li je u tome uspio, na vama je da procjenite.

i pedofili su ljudi...zar ne??!

kevin bacon je izvrstan i zasigurno bi dobio oscara da je film mogao zbog tematike biti u razmatranju za nagrade, rezija je majstorska i savrseno balans izmedju mrznje i ne mogu reci simpatije za glavnog glumca, ali onda barem razumijevanja do nekog stupnja...izvrsno...i pedofili su ljudi zar ne?

Kontroverze

Ovaj film dotiče u jednu od najkontorverznijih tema današnjice - pedofiliju. I to kroz priču o osuđenom pedofilu koji se nakon 12 godina zatvora pokušava vratiti u "normalan" život. Naravno, nailazi na neodobravanje svih ljudi osim svog šurjaka i kolegice s posla. Uz sve to dolazi i u doticaj s djecom jer je jedini stan koji je uspio dobiti bio blizu dječjeg igrališta. Prije svega treba reći da je ulogu sjajno iznio Kevin Bacon - ovo mu je zaista možda najbolja uloga dosada. Zaista glumi uvjerljivo jednu hladnu, povučenu i na prvi pogled "normalnu" osobu koja se sukobljava sa svojim porivom. Film ima nekoliko iznimno uznemirujućih scena, redateljica (debitantica!! - svaka čast) stvara relativno objektivnu sliku o pedofiliji - bez osuđivanja, ali i bez imalo uljepšavanja (kao da se tu što i ima uljepšati). Kontrolirano vodi film od početka do kraja koji nije zamoran unatoč sporijem ritmu koji ipak ovoj vrsti filma dobro odgovara. Čak i nije jako dug - jedva sat i pol, pa ga toplo preporučam da ga pogledate budete li u prilici. Zaista će vam biti zanimljivo. Meni je bilo. Ocjena:4.

...svaka prica ima dvije strane...

Volim Kevina Bacona.Taj sveprisutni, ali nedovoljno hvaljeni glumac imao je uspona i padova, glumio u filmovima koji su varirali od tako sjajnih poput "Malo dobrih ljudi", "Sleepers" i "Mystic river-a" do nevjerojatno loseg "Hollow man-a" i filmova poput "My dog Skip" za koje se morate zapitati: za koga su uopce radjeni? Ipak, decko koji je svjetsku slavu stekao sasavim Footloose-om u svim je situacijama, neovisno o uzasima scenarija i slabostima rezije, pokazivao da je odrastao, razvivsi se u iznimno talentiranog glumca, koji-iako nema klasicno lice filmskog ljepotana,i kao takav nije idealan za naslovne uloge u kojima se vise od glumceve sposobnosti da 'nosi' film vrednuje njegova 'komercijalna' vrijednost(npr. zasto uopce B. Pitt i A. Jolie u istom filmu? stoga sto su oboje sjajni karakterni glumci? if so, zasto je tako tesko naci film u kome je glavni glumac, npr. P.S. Hoffman?)-posjeduje zavidan talent da gledatelju predoci i najkompleksnije, cesto i sasvim neprivlacne likove sa iznimnom uvjerljivoscu. "The Woodsman" jos jednom pokazuje Bacona u njegovom 'najboljem elmentu'-ovaj put kao Waltera, sa jedne strane mirno, uplaseno i gotovo nevino stvorenje, izgubljenog covjeka koji se sutnjom i gradjenjem zidova brani od sebe i drugih, i sa kojim publika razvija odredjenu povezanost i cak suosjecanje, dok ne prodre u onu drugu stranu-na granici poremecenosti i, naprosto, iskonskog straha od svoje razlicitosti i sebe samog (Walterovo pitanje Hocu li ikada biti normalan? zapravo je mala i beskrajno bolna ispovjest covjeka koji naprosto zeli zivjeti, a nerazumjevanje okoline, ali i sukobi unutar njega samog to mu ne dopustaju). Vjesto, jednostavno i pomalo hladno reziran, film odrzava distancu izmedju publike i likova, sto mu je i najveca mana, ali i prednost, jer ne upada u suvisno moraliziranje...potresan, zalostan i 'eye-opening' film koji potiho razara sustav drustveno vrijednog i normalnog, propitkujuci nasu sposobnost da prihvatimo i damo drugu priliku...

Uznemirujuće

Da li je moguća ponovna socijalizacija osuđenog pedofila? Koji se, uz sav teret svoje zločinačke prošlosti, odlučuje nastaniti preko puta srednje škole? Fantastična glumačka ekipa predvođena Kevinom Baconom (kako je uopće uspio izaći iz one svoje ogavne "Footloose" faze) i u svakom filmu sve boljem Mosom Defom. Svakako pogledati.