Razjareni bik

Remek djelo i najbolji sportski film ikad snimljen

Smatram da je sve pametno vec receno u vezi ovog remek djela i jednog od najvecih filmova svih vremena.Briljantno snimljen,u ocaravajucoj crno bijeloj tehnici RAGING BULL je jedan od dragulja legendarnog Scorseseja.Genijalnost filma lezi u tome sto se ovdje nije koncentriralo na tipicnu radnju boksackih odnosno sportskih filmova.Tipicno bi bilo da pratimo dirljivu osobnu pricu glavnog lika sa kojim se mozemo poistovjetiti i pratimo ga kako nakraju filma u napetom mecu pobjeđuje protivnika.Takva patetika i kliseji su ovdje vjesto izbjegnuti.Scorsese je u prvi plan stavio kompleksne likove i njihove međusobne sukobe dok se boks nalazi u pozadini.Međutim,to ne znaci su boksacke scene lose,naprotiv,one su same za sebe remek djelo.Sam lik Jakea LaMotte,kojeg je besprijekorno odglumio DeNiro,pravi je antiheroj,šovinist i nasilnik sklon agresiji sa cijim se postupcima i ponasanjem tesko mozemo poistovjetiti,ali nas to ipak ne sprjecava da kroz cijeli film navijamo za njega.Njegov brat(fenomenalni Pesci)je brbljavi muljator povezan sa mafijom koji vara zenu,ali nam je ipak simpatican.Ta kompleksnost koju nose svi likovi kao i sama radnja je jedan od niza aduta ovog filma.Svaki lik ima dobru i losu stranu,a vrijeme radnje(razdoblje koje pocinje 40-ih,a proteze se kroz nekoliko destljeca) je savrseno prikazano.Svatko tko se naziva filmofilom ili filmoljupcem mora pogledati ovaj biser svjetske kinematografije jer film (gotovo) dio opce kulture

igiiii

film je neprevazidjen.Mislim da nije bilo de nira film ne bi bio ni r od razajarenog bika koji smo gledali.

razjareni bik

Savrsena radnja filma ili savrsena prica filma.Robert de niro je ovu ulogu savrseno odglumijo ili bolje reci prikazao je onako kako treba.

razjareni bik

po mom misljenju najbolje rezirani film svih vremena.Mocan,interesantan,nevjerovatno realnan.Gluma je izvanredna.De niro i Pesi blistaju.Scenario je odlican.Crno bjelia fotografija jos vise doprinosi realnosti filma.Neke scene su antologijske na primer kada on misli da ga zena vara sa bratom pa ode kod njega i bez pitanja samo ulijece i spuca ga sakom.ZA KRAJ JEDNO VELIKO UMJETNICKO DJELO.

VRHUNSKI

Razjareni bik- je punom smislu, vrhunski film, koji svako ko imalo drži do filmske umjetnosti mora ,mora(!) pogledati. Martin Scorseze je u ovom filmu pokazao sve što treba.Priča o postepenom usponu i naglom padu, o putu do uspjeha do dna društvene ljestvice smrada i pljuvanja. LaMotta (R.De Niro), boksač, koji se odlikuje raznolikošću svoje ekspresije, od stroge prizemljenosti i zbilje, koja mu se javlja ipak samo u momentima, do totalne silovitosti, ljubomore u miksu s paranojom, zavisti i svojeglavosti. Njemu stvari u profesiji polaze za rukom, s obzirom na sve negativnosti koje nosi njegova ličnost, dok s druge strane uplovljava u pakleni ambis života koji ga vuče prema dnu. On je neshvaćen, on ima pononos i dostojanstvo pravog borca, čudak koji postaje šampion i kojem niko ne smije kazati ništa, njegova glava pršti od uspjeha i pobjeda, ali um očito nije spreman izdržati sve to, već lakše podnosi prave udarce profi boksača i potrese mozga nego uloge dobrog čovjeka, brata, muža, oca. “Ko to ševi moju ženu”!- cijelo se vrijeme pita LaMotta u svom bolesnom svijetu, protivici, kolege, ili je to ipak brat, jer on zna da je neko ševi slasno, neko ko hoće dobre batine od profi batinaša. Raging Bull je brutalan film i po načinu negovog zapleta i dramatizacije, i po temi koju obrađuje i naravno po scenama izmrcvarenih i krvavih lica koja primaju bijesne udarce. Crno-bijela fotografija vjerno oslikava 40-te prošlog stoljeća, dok se boja pojavljuje prirodno, skoro neprimjetno i obično u ljepšim trenucima filma i LaMott-inog psihičkog stanja. Za glumu je malo reći da je vrhunska, jer je ubitačno dobra i dovodi do ludila,inovativna i neprevaziđena.

Sjajan od početka do kraja

Inače sam u prošloj recenziji ocijenio Rockya - doduše ovo su samo po žanru slični filmovi, ali su i potpuno drukčiji. Ovo nije tmurna priča koja završava sretno kao Rocky, ovo je naizgled sretnma priča koja završava na gadan način. LaMotta uspijeva i postaje svjetski prvak, ali onda kreću problemi koji se uglavnom javljaju u njegovoj poremećenoj glavi. Ovo je film o slavi i sranjima koja ona donosi, o odnosu dva brata, o ljubavnom odnosu, o svemu onome što život pruža... Film koji je sjajan u svakom svom pogledu, od obiteljske priče, do odnosa sa bratom, do fenomenalno režiranih scena borbe, Scorsese ovdje briljira od početka do kraja. A glumci - da padneš s nogu. Pesci odličan, De Niro ovdje pokreće trend kada glumci naglo mršave i dobijaju kile (on je morao po hitnom postupku nabaciti 20 da bi izglesdao deblje), dok mu je gluma jedna od najboljih u karijeri. Ovo je možda i najbolji film koji je Scorsese napravio i prava je šteta što nije pokupio sve moguće Oscare. Ocjena: Čisto remek.djelo