Melinda i Melinda

Komedija ili tragedija, pitanje je sad

Woody Allen nam servira još jedan film napravljen u stilu pravog vizionara, koji nastoji da ostavi lični pečat prenoseći dobro osmišljene poruke kroz zanimljivu radnju i isto tako dopadljive, autentične filmske likove.Tokom ugodne večere četvoro intelektualaca sasvim spontano pokreću diskusiju o tome kako jedna ista priča može biti smešna ili tužna, u zavisnosti od niza životnih okolnosti koji mogu sve deliće priče povezati u komičnu situaciju ili u dramtačnu, pa čak i tragičnu. Dvojica pisaca, Max (Larry Pine) i Sy (Wallace Shawn) zastupaju dijametralno suprotna gledišta, te ubrzo dobijamo dve različite verzije događaja u kojima centralno mesto zauzima mlada, privlačna žena, Melinda Robicheaux (Radha Mitchell). U tragičnoj verziji, Melinda se pojavljuje iznenada na večeri koju su priredili njena nekadašnja cimerka Laurel (Chloë Sevigny) i njezin suprug Lee (Jonny Lee Miller) za njihove prijatelje.Unesrećena žena nikoga ne ostavlja ravnodušnim, od svih prisutnih, što pokreće lanac događaja koji naprosto guraju Melindu u kovitlac strasne emotivne veze, ispunjene sumnjom, ljubomorom, hirovitim promenama raspoloženja.U komičnoj verziji priče, Melinda je pomalo zbunjena i dobrano nacvrcana alkoholom i u takvom stanju bane na večeru organizovanu za jako bitne goste.Domaćica je filmska scenaristikinja, Susan (Amanda Peet) i njen muž, nezaposleni glumac, Hobie (Will Ferrell), gde od ishoda večeri zavisi da li će ovaj bračni par ispuniti velika očekivanja, s obzirom da se nadaju da će ubediti uglednog gosta da ih angažuje za neki filmski projekat.No kad se pojavi Melinda, stvari kreću neočekivanim, potpuno uvrnutim tokom, usmerenim na pronalaženje prave prilike za jednu senzibilnu i pre svega jako komunikativnu i koketnu žensku osobu... Proslavljeni filmadžija ponovo se vraća svom voljenom New York Cityju, smeštajući radnju na ulice današnjeg Manhattana.Teme koje razmatra u svom prepoznatljivom maniru, jesu moral i identitet, obavijeni velom nesrećnih lubavnih veza, ispunjenih ljubomorom, bračnim neverstvima, pa i poslovnim neuspesima.Kroz niz zanimljivih dijaloga, film uspeva da održi ritam, pogotovo što od dramskog zapleta, vremenom radnja uspeva da se raspline u komediju i obrnuto (u zavisnosti od verzije priče).Mala zamerka je što ovakav pristup prikazivanja jedne filmske priče, stvara malu konfuziju kod prosečnog gledaoca, pa stoga iziskuje punu koncentraciju, kako bi ispratio obe verzije događaja pomalo haotično interpretirane.Izbor glumačke ekipe je solidan, mada bih posebno istakao Amandu Peet u roli mlade žene spremne na sve zarad karijere i Will Ferrella, koji deluje poprilično dramaturški ozbiljno, sve do određenog momenta, kada proradi onaj njegov komičarski 'nerv'.Radha Mitchell ipak nije bogzna šta pokazala, iako je evidentno da je uložila pozamašan trud da kreira lik mlade žene opterećene problemima emotivne, pa i egzistencijalne prirode, a što svakako srozava kvalitet filma.Oni koji vole Allena, verovatno će prihvatiti i ovaj film, jer je urađen baš tipično 'woody allenovski', dok ostali koji nisu ljubitelji intelektualnih raspredanja o raznoraznim životnim temama, obojenih komičnim tonovima, slobodno mogu ovo i da zaobiđu.

ajd... dobro

ideja melinde i melinde nije uopce losa, ali dogodilo se ono sto se dogodi kad zelite dvije posve razlicite price prikazati ravnopravno: nijedna ni druga se ne razviju do kraja. film pocinje raspravom dvaju pisaca je li vaznija tragedija ili komedija i zatim obojica razvijaju dvije razlicite price na temelju istih motiva koje zada treca osoba. tako se svaka prica odvija cca sat vremena,pa se cini da su price prebrzo gotove. "tragicna" melinda je ocito manje uspjela od "komicne" jer ne pobuduje nikakvo sazaljenje(sto bi trebala), vec je naprosto iritantna. i cijeli komicni dio je puno bolji, ima podnosljivije glumce (will ferrell je odlican), ali traje prekratko. tako da ni ljubitelji komedije ni ljubitelji tragedije nece biti posve zadovoljni. a i film ima tu neku intelektualnu furku; od madam bovary do klasicne glazbe. sve u svemu to i nije los film,no nekako...ajd, dobro,woody, ako bas moras

ajd... dobro

NEOBIČNO

Woody je čudan, to već znamo. A ovaj film je baš u njegovom stilu..puno priče i malo dešavanja. Iskreno, meni se film sviđa. Zanimljiv je, smiješan i zabavan u svakom trenutku. Isto tako možemo vidjeti koliko iritantna nečija nesreća može biti i kako postoje osobe koje je jako vole iskorištavati. Melinda to voli, samo priča o tome kako je njoj bio grozan život u nadi da će nekog privući. Isto tako, njena gluma mi je najbezveznija. Kao i uvijek, Will Ferrell me opet oduševio, njemu uloge bezveznjaka jednostavno pašu. U svakom slučaju, vrijedi pogledati. Za promjenu, nije uobičajen američki proizvod, a to meni jako puno znači.